۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85592256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برترین‌های مسابقات بیماران خاص کشور در شهرکرد مشخص شدند

شهرکرد- ایرنا- مسابقات ورزشی بیماران خاص کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا چهارمحال و بختیاری گفت: رقابت‌های قهرمانی کشور بیماران خاص در ۲ گروه تالاسمی و دیابت از ۱۷ شهریورماه به مدت سه روز با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار از ۲۸ استان به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

عباس کریمی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین اختتامیه این دور از مسابقات با اعلام این خبر افزود: در پایان این رقابت‌ها در ۲ رشته تیراندازی و دارت، تیم‌های آقایان و بانوان چهارمحال و بختیاری توانستند با کسب بیشترین امتیازات، چهار مقام قهرمانی را برای این استان به دست آورند.

نتایج مسابقات قهرمانی کشور بیماران خاص در ۲ گروه تالاسمی و دیابت اعلام شد

به گزارش ایرنا، در گروه بیماران تالاسمی در مجموع رشته‌های تیراندازی و دارت بخش آقایان، تیم چهارمحال و بختیاری مقام اول، خوزستان و ایلام دوم و سوم را به دست آوردند.

در همین گروه بخش بانوان تیم چهارمحال و بختیاری بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های کرمانشاه و خوزستان سکوهای دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش گروه دیابت در بخش آقایان و در مجموع رشته‌های تیراندازی و دارت، قهرمانی به تیم چهارمحال و بختیاری رسید و تیم‌های زنجان و آذربایجان شرقی جایگاه‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

در همین گروه در بخش بانوان ورزشکاران چهارمحال و بختیاری کاپ قهرمانی را کسب کردند و آذربایجان شرقی و سمنان دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش انفرادی این رقابت‌ها و در رشته تیراندازی گروه دیابت، رده سنی بالای ۳۵ سال آقایان، عباس کریمی از چهارمحال و بختیاری به نشان طلا دست یافت و سید مجتبی خزیر از سمنان دوم و عباس رضایی از زنجان به مقام سوم رسید.

در همین رشته و گروه و در رده سنی زیر ۳۵ سال آقایان، سروش رحیمی از چهارمحال و بختیاری مقام نخست و مجتبی عزیزی از زنجان و محمدرضا عاشوری از همدان دوم و سوم را کسب کردند.

بانوان تیرانداز چهارمحال و بختیاری در گروه دیابت نیز ۲ نشان طلای بالای ۳۵ سال و زیر ۳۵ این رشته را به دست آورند و در رده بالای ۳۵ سال مرضیه نصر با کسب بهترین نتیجه اول و معصومه خاکسار از سمنان و سکینه خفایی از آذربایجان شرقی دوم و سوم شدند.

آرزو امانی دیگر بانوی تیرانداز چهارمحال و بختیاری در رده سنی زیر ۳۵ سال گروه دیابت نشان طلا را از آن خود کرد و زهرا خطیبی از سمنان مقام دوم و حدیثه اعتصامی از همدان نشان برنز این رده سنی را کسب کرد.

در رشته تیراندازی گروه تالاسمی رده بالای ۳۵ سال آقایان، مصطفی کاظمی پنجمین طلا را برای تیم چهارمحال و بختیاری کسب کرد و حسین افضلی از کرمان دوم و عبدالوهاب رحیمی ورزشکار سیستان و بلوچستان هم در این رده سنی نشان برنز را کسب کرد.

در این گروه و در رده سنی زیر ۳۵ سال محمد رشیدی‌تبار تیرانداز لرستانی به مقام نخست و محمدرضا امیری از تهران و عبدالله مسلم‌زاده از چهارمحال و بختیاری دوم و سوم شدند.

در بخش تالاسمی بانوان رده سنی بالای ۳۵ سال نیز مریم کیانی دیگر تیرانداز چهارمحال و بختیاری مقام نخست و فاطمه شریفی از کرمانشاه و امینه سهیلی منش از خوزستان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

هفتمین نشان طلای چهارمحال و بختیاری در رشته تیراندازی را ام‌البنین رستمی در گروه تالاسمی رده سنی زیر ۳۵ سال به دست آورد و عظیمه رستمی از چهارمحال و بختیاری در این رده و گروه دوم ابستام منصوری از خوزستان مقام سوم را کسب کرد.

رقابت‌های رشته دارت در گروه تالاسمی هم در ۲ رده سنی زیر ۳۵ و بالای ۳۵ سال و در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار شد که در پایان زهرا دهقان از فارس و سهیلا جراره از هرمزگان در رده سنی زیر ۳۵ سال گروه تالاسمی اول و دوم را کسب کردند و رائده جاسمی از ایلام و رقیه امیری از خوزستان هم در این بخش و در این رده سنی به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

در این رقابت‌ها و در رده سنی زیر ۳۵ سال، زهره تختی از هرمزگان نشان طلای گروه تالاسمی را به دست آورد و شکوفه کرمی از کرمانشاه دوم و زهرا سلطانی از کرمان و سحر نوشادی از چهارمحال و بختیاری سوم شدند.

امیررضا موفق از خوزستان در گروه تالاسمی رده سنی زیر ۳۵ سال آقایان، نشان طلای رقابت‌های دارت را کسب کرد و جواد سارایی از ایلام نشان نقره و میلاد حاضری از کرمانشاه و پژمان بادپا از فارس به صورت مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

در رقابت‌های دارت آقایان بخش تالاسمی رده سنی بالای ۳۵ سال ورزشکار گلستانی مقام نخست را کسب کرد و در این بخش و رده سنی رضا تازبکر نشان طلا، امین امینیان از خوزستان مقام دوم و رضا جشن‌باز و البرز فرزاد بهادری از هرمزگان مقام سوم کسب کردند.

ورزشکاران دیابتی در رشته دارت نیز رقابت‌های خود را در ۲ رده سنی دنبال کردند تا در پایان، نشان طلای بانوان زیر ۳۵ سال به زهرا هوشیار از اصفهان برسد و زهرا حسینیان از خوزستان مقام دوم و هاژین کاظمی از کردستان و کلثوم عوفی از اروند به صورت مشترک سوم شدند.

در قهرمانی دارت گروه دیابت در رده سنی بالای ۳۵ سال بانوان، پری‌جان عجمی از استان مرکزی مقام نخست، زهرا یزدان‌خواه از خراسان رضوی مقام دوم و آذر شاکریان از چهارمحال و بختیاری و الهام برنگی از قزوین به صورت مشترک سوم شدند.

در رشته دارت گروه دیابت رده سنی بالای ۳۵ هم معین مهدیان‌فر از خراسان رضوی اول شد و حبیب بابایی از چهارمحال و بختیاری مقام دوم و پیام عاطف شعار از آذربایجان شرقی و داوود آغاز از گلستان به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون نزدیک به ۶۰ ورزشکار پیوند اعضا و دارای بیماری‌های خاص در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha