۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85592426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تربیت نیروی متعهد مهمترین وظیفه دانشگاه است

بروجرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، مولد و متعهد از مهمترین وظایف دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در اختتامیه طرح ملی اعتلای اساتید دانشگاه آزاد کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که نقش دانشگاه در رسیدن به نقطه قدرت و حل مسایل جامعه بارز و برجسته نقش دانشگاه بسیار حساس است تا بتوانیم به جایگاه خود در جهان برسیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دانشجو یادگیری و رسالت استاد تدریس، پژوهش و تاثیر گذاری بر آینده جامعه است، اضافه کرد: اگر در دانشگاه ضعف علمی باشد نه استاد به وظایف خود عمل می کند و نه دانشجو پشتکار برای علم و تحصیل دانش دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دانشگاه مولد دانشگاهی است که تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشد، بیان کرد: دانشگاه باید تحول گرا و مرکزی برای ایده ها و ابتکارات و اکتشافات باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: برای تحقق چنین دانشگاهی باید برنامه ریزی کرد تا دانشگاه بتواند در همه عرصه ها و رشته ها صاحب ابداع و نوآوری شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی دانشگاه ها تربیت اخلاقی دانشجویان است، ادامه داد: دانشگاه باید ارزش هایی را به دانشجویان جدید بدهد و ارزش هایی هم از آنها بگیرد، اساتید و نخبگان دانشگاهی برای این باید برنامه ریزی کنند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید روی این ارزش گذاری ها مطالعه شود، یادآور شد: هر گونه غفلت در این زمینه آفت و آسیب هایی در دراز مدت برجا می گذارد بنابراین تربیت اخلاقی در دانشگاه باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه دانشگاه محل فعالیت های سیاسی نسل جوان است، گفت: این فعالیت ها چنانچه در مسیر علمی، دانشگاهی و آگاهی بخشی باشد، مفید است در غیر این صورت اگر در مسیر تصفیه حساب های شخصی باشد، آسیب زا خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی در دانشگاه اظهار کرد: پسران و دختران جدای از هم تحصیل می کنند و در یک مقطع سنی حساس بدون هیچ گونه آموزشی با هم مختلط می شوند که پیرامون این موضوع و مسئله سند اسلامی شدن دانشگاهها توسط اساتید دانشگاهی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اگر در مدیریت کلان دانشگاه برنامه ریزی صحیح انجام نشود این مسئله آسیب های خود را در طولانی مدت نشان می دهد زمانی که دیگر این آسیب ها و آفت ها قابل جبران نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه آینده کشورها و جوامع توسط دانشگاه ها رقم می خورد، ادامه داد: ما می توانیم آینده کشورمان را با نگاه به دانشگاه هایمان پیشگویی کنیم اگر با مدیریت صحیح تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در دانشگاه های پیش برود دانشگاه می تواند در شکل دادن به جامعه اسلامی نقش آفرین باشد و حضور دانشحویان در این مسیر نقش تعیین کننده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha