۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85592727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای سند توسعه تعاون در خراسان جنوبی دنبال می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سند توسعه بخش تعاون بازنگری شد و برای همه دستگاه‌های اجرایی شرح وظایفی تعریف شده‌ است که انجام آنها در استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جعفری روز سه‌شنبه در نشست شورای تعاون خراسان جنوبی که در اتاق تعاون استان برگزار شد افزود: در جلسه آینده سند توسعه تعاون پنج دستگاه تدوین و در جلسه به بحث گذاشته و مصوب شود سپس اجرای سند در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مشکلات حوزه تعاونی‌ها به اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای پیگیری در سطح ملی و استانی منعکس شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شکل گیری شورای تعاون استان در سال گذشته و معرفی رابطان شورا تاکید کرد: جلسات این شورا باید خروجی داشته باشد.

وی گفت: برخی تعاونی‌ها دچار مشکل شدند که علت آن به مسائل سیاسی و سوء مدیریت بر می‌گردد، البته تعاونی‌هایی هم داریم که با رعایت اصول مدیریت به شکوفایی رسیده‌اند.

جعفری اضافه کرد: به مناسبت هفته تعاون ۱۳ پروژه سرمایه گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد و نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به تدوین سند توسعه تعاون در سال ۱۳۹۲ گفت: در دولت سیزدهم پایه گذاری‌های خوبی برای بخش تعاون انجام و سند توسعه بخش تعاون در سال ۱۴۰۰ بازنگری شد که ۸۱ تکلیف برای دستگاه‌ها در این سند لحاظ شده اما تاکنون این سند اجرایی نشده است.

غلامحسین حسینی افزود: مطالبه ما از مسئولان استانی، اجرای کامل سند توسعه بخش تعاون است و به ما اعلام کنند که به تکالیف خود به چه نحوی می‌توانند عمل کنند تا به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد جامعه نزدیک شویم.

اجرای سند توسعه تعاون در خراسان جنوبی دنبال می‌شود

وی اظهار کرد: انجام اقدامات مختلف بر پایه اقتصاد مردمی در جامعه تاثیرگذار است، در زمینه ساخت مسکن مهر ۲۵۰ تعاونی داشتیم که برای ۱۳۰ تعاونی پرونده تشکیل شد در حالی تعداد تعاونی‌هایی که مشکل داشتند به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی به قوانین ابلاغی دست و پاگیر در حوزه تعاون اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های متولی نماینده تام الاختیار خود در حوزه تعاون را به ما معرفی کردند.

وی ادامه داد: امسال جشنواره زرشک مانند سال قبل با محوریت اتاق تعاون برگزار می‌شود و افزایش ۳۰ درصدی صادرات این محصول رهاورد جشنواره سال گذشته است.

حسینی گفت: صادرات زرشک استان در سه سال گذشته با رشد ۴.۵ برابری از ۱۵۰ هزار دلار به ۷۰۰ هزار دلار رسیده و برگزاری جشنواره‌ زرشک در این زمینه اثرگذار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: ۱۳ طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته تعاون در این استان آماده بهره برداری است.

غلامرضا اشرفی افزود: ۹۰ برنامه به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی بیان کرد: ۶۵۸ تعاونی فعال با هشت هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی در استان داریم که حدود ۱۰۰ تعاونی توسط بانوان مدیریت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعاونی‌های استان سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ دلار و در پنج ماه گذشته هشت میلیون و ۸۰۰ دلار صادرات داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha