۱۸۰ هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد در آتش سوخت

یاسوج - ایرنا -فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۰ هکتار از جنگل ها و مراتع کوه سفید در شهرستان لنده و ارتفاعات کوه سمر از توابع شهرستان کهگیلویه در آتش سوخت.

ابراهیم جانی نسب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۰۰ هکتار آن مربوط به ارتفاعات کوه سمر و ۸۰ هکتار هم در کوه سفید بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مهار آتش سوزی کوه سمر افزون بر نیروهای منابع طبیعی،ستاد بحران،جوامع محلی بالگرد هوانیروز ارتش مشارکت کردند.

این میزان خسارات در قالب ۲ فقره اتش سوزی بود که هفته گذشته به وقوع پیوست.

جانی نسب تاکید کرد: ۱۰ سورتی پرواز برای هلی برن نیروها در آتش سوزی کوه سمر انجام گرفت.

وی بیان کرد:درآتش سوزی کوه سمر که اطفای حریق در آن سه روز به طول انجامید بخشی از مراتع و جنگل های این منطقه دچار خسارت شد.

جانی نسب عنوان کرد:پوشش جنگلی خسارت دیده از آتش سوزی ارتفاعات کوه سمر بلوط و بنه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد درباره آتش سوزی در عرصه های طبیعی کوه سفید هم گفت: پوشش خسارت دیده از آتش سوزی در این منطقه بیشتر مراتع بوده است.

جانی نسب عنوان کرد: اطفای حریق آتش سوزی کوه سفید ۴۸ ساعت به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد: علت هر ۲ آتش سوزی یاد شده انسانی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وزش شدید باد و سختگذر بودن منطقه منجر به طولانی شدن زمان اطفای حریق در این آتش سوزی ها شد.

استان کهگیلویه وبویراحمد که ۸۸۰ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع دارد امسال بارها شاهد آتش سوزی های گسترده در عرصه های طبیعی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha