۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85594790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد در آتش منطقه شکار ممنوع باغی خراسان شمالی دمید

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85594790
باد در آتش منطقه شکار ممنوع باغی خراسان شمالی دمید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با اعلام ادامه آتش در منطقه شکار ممنوع باغی(جاده اسفراین- بجنورد) گفت: وزش باد عصر روز پنجشنبه سبب گسترش آتش شد.

غلامرضا شفیق پنجشنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آتش سوزی این منطقه شب گذشته شروع و با حضور و کمک به‌موقع نیروهای مردمی،بسیج و تیم هایی متشکل از منابع طبیعی و محیط زیست آتش مهار شد.

وی افزود: اما عصر امروز مجدد وزش باد موجب شد تا آتش به چند نقطه دیگر از منطقه سرایت و پیشروی کند و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی اضافه کرد: نیروهایی از شهرستان های بجنورد، اسفراین، گروه های مردمی و بسیج به منطقه اعزام شده اند که به دلیل وزش باد و سرایت به نقاط دیگر تاکنون موفق به مهار آن نشده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه خورو شرکت گاز استان برای انتقال نیروها به بخشی از مسیر آتش سوزی اعزام شدند.

شفیق اضافه کرد: اکنون جلساتی با مدیران مربوطه برای جلوگیری از ادامه آتش در حال برگزاری است و فردا صبح مجدد نیروها وارد عملیات خواهند شوند تا اطفای حریق انجام شود.

افزایش گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و علفزارها در عرصه‌های منابع طبیعی داستان آتش سوزی ها را پیچیده‌تر می‌کند و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و بی توجهی سبب آتش در عرصه‌های طبیعی و مراتع می شود.

به گزارش ایرنا، ۵۳۹ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی استان مستعد آتش سوزی است که بیشترین مساحت آن در شهرستان های مانه و سملقان قرار دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی منابع و عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در محدوده پر خطر آتش‌سوزی، ۴۱ درصد در ریسک متوسط و تنها ۳۰ درصد که بیابان است در بخش کم خطر قرار دارد.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

شهرستان سملقان، به عنوان گسترده ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل های استان را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha