۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۱۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85576868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حریق مراتع هاور مانه و سملقان خراسان شمالی خاموش شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: حریق مراتع هاور مانه و سملقان که عصر امروز جمعه رخ داد با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره کل خاموش شد.

علی اسدی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت مردم و جوامع محلی منطقه و با مشارکت حدود ۹۰ نفر از جمله ۲۵ نیروی محلی این حریق خاموش شد.

وی افزود: امروز همزمان دو حریق در مستثنیات اشخاص در قره نوده و بدرانلو و یک حریق هم در زمین های گز قشلاق عبدل آباد ( تحت مدیریت محیط زیست ) رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: علت حریق های رخ داده شده عوامل انسانی بوده که هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت وارد شده گزارش نشده است.

۱۸ فقره حریق از ابتدای امسال تاکنون در جنگل ها و مراتع استان مهار شد.

بر این اساس ۳۱ هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی این استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه، سملقان، فاروج و جاجرم دچار حریق شد.

بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی منابع و عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در ریسک پر خطر آتش‌سوزی، ۴۱ درصد در ریسک متوسط و تنها ۳۰ درصد که بیابان است در ریسک کم خطر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

شهرستان سملقان، به عنوان گسترده ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل های استان را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha