تامین روشنایی بوستان‌های شمال شرق پایتخت با برج‌های نوری

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از بهبود وضعیت روشنایی بوستان‌ها و معابر به منظور ارتقای ایمنی و بهره‌مندی خانواده‌ها در ساعات شبانه در این اماکن خبر داد و گفت: روشنایی بوستان‌های شمال شرق پایتخت با برج‌های نوری تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد قاضی میرسعید روز شنبه اظهار کرد: این منطقه ۲۶۳ بوستان شهری و جنگلی دارد که بخشی از این فضاها نورپردازی مناسب ندارد یا چراغ‌های آن فرسوده و ناکارآمد شده است. در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای طرح تحول بیست‌گانه و توسعه محله‌ای و بنا به درخواست شهروندان منطقه، ۷۰ پایه برج نوری در سطح بوستان‌ها و معابر منطقه ۴ از جمله بوستان‌های سبلان، نیوشا، سحر، سراج، گذر سوسن، ریحانه النبی، فرهنگسرای اشراق، علمیه، کوهسار و حاشیه بزرگراه همت نصب شده و این فضاها را روشن‌تر کرده‌اند.

وی افزود: اکنون عملیات حفاری برای کابل‌گذاری برج نوری در بوستان خلیلی انجام شده و نصب فونداسیون در بوستان‌های ارژنگ، مائده و رخشا نیز در حال اجراست که هدف از نصب این تعداد برج نوری، تامین روشنایی فضاها و محوطه‌های وسیع و تامین امنیت شهروندان در شب هنگام و رفع نقص نقاط بی‌دفاع است.

وی اضافه کرد: عملیات حفاری و کابل‌گذاری حدود ۱۰۰ پایه برج نوری در بوستان جنگلی یاس فاطمی نیز آغاز شده و در حال اجراست همچنین تا پایان سال ۱۴۶ پایه برج نوری در سطح دیگر بوستان‌های منطقه روشن خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران تاکید کرد: فناوری LED به کار رفته در این برج نوری‌ها آلودگی نوری را از بین برده و باعث کاهش مصرف برق می‌شود.

قاضی میرسعید درباره مزایای این پروژکتورها گفت: کاهش مصرف انرژی، عدم حساسیت به نوسانات برق، طول عمر بسیار بالا و کاهش هزینه‌های تعویض، نگهداری و تعمیرات از مزایای برج‌های نوری است.

تامین روشنایی بوستان‌های شمال شرق پایتخت با برج‌های نوری

نبض همه پروژه‌های منطقه یک به خوبی می‌زند

سیدمهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران نیز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و هیات امنای محلات تجریش، قیطریه و باغ فردوس درباره پیشرفت پروژه‌های شهری در این منطقه گفت: امسال ۱۰۴ پروژه توسعه محله‌ای به انتخاب شهروندان در منطقه یک در حال اجرا است که تاکنون در حدود ۶۷ درصد آنها انجام شده و تا چند ماه آینده همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه افزود: رتبه منطقه یک در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در ۶ ماه گذشته با رقم ۴۰ درصد باعث شده که این منطقه در رتبه چهارم و پنجم بین مناطق قرار داشته باشد. همچنین از نظر مقدار بودجه نیز دومین منطقه محسوب می‌شود که در همین راستا به صورت مستمر هر ۲ هفته یکبار رصد همه پروژه‌ها انجام و بر وضعیت اجرایی آنها نظارت می‌شود.

به گفته صباغ، پایش‌های محله‌ای سال گذشته به اتمام رسید و دور جدید بررسی مصوبات به صورت ناحیه‌ای در حال انجام است و با مشارکت بالای شهروندان منطقه یک در طرح من شهردارم دو، پروژه‌های توسعه محله‌ای مصوب شد و با دریافت کد پروژه و اعتبار وارد مرحله اجرا شد.

وی به پروژه‌های بزرگ در حال اجرا در این سه محله اشاره کرد و گفت: احداث ورزشگاه چهار طبقه قیطریه، ساماندهی کانال مقصود بیک بعد از ۵۰ سال، طراحی سنتی پایانه‌های شیعه‌زاده و شهید تهرانی، اجرای ۱۱ هزار متر مربع پیاده‌روسازی در خیابان شهرداری، روشنایی پیاده‌راه مقصود بیک، ساماندهی پایانه ارم، پیشرفت سریع در احداث سرای محله باغ فردوس و... از پروژه‌های مهم این محلات است.

صباغ درباره دیگر اقدامات اجرایی حوزه خدمات شهری در منطقه یک تهران نیز اظهار کرد: ۲۴ سرویس بهداشتی حدود ۲۰۰ چشمه در منطقه به طور کامل بازسازی شده و ۲۴۰ چشمه دیگر نیز در حال انجام است و سه هزار و ۵۰۰ مخزن جدید زباله نیز در منطقه جانمایی شده است.

تامین روشنایی بوستان‌های شمال شرق پایتخت با برج‌های نوری

ارتقای سیما و منظر شهری در اولویت اقدامات منطقه هفت

شهردار منطقه ۷ تهران همچنین در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای از مدیران خواست تا با همکاری بین‌بخشی پروژه‌های غیرمستمر منطقه را در اولویت فعالیت معاونت‌ها قرار دهند تا در انتها پروژه‌ها به صورت پیوسته و ادامه‌دار اجرا شود.

همچنین در این نشست به سرفصل پروژه‌های توسعه محله‌ای در سال ۱۴۰۴ تحت عنوان امتداد شبکه پیاده‌روسازی در معابر پرتردد، اجرای شبکه آبیاری مکانیزه در بخش شرقی منطقه، بهسازی محیطی و ارتقای سیما و منظر شهری در معابر پرتردد، بهسازی بوستان‌های کوچک از نظر نوسازی مبلمان و روشنایی و استفاده بیشتر از بدنه کارشناسی در اجرای پروژه‌ها اشاره شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha