۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85596075
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یکهزار قشموند آموزش ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی را فرا گرفتند

قشم - ایرنا - رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: یکهزار و ۳۴ شهروند بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، آموزش های اولیه، ایمنی، آتش نشانی و پیشگیری از انواع حوادث و سوانح و نحوه استفاده از کپسول های خاموش کردن آتش را فرا گرفتند.

نجم الدین فریدونی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آموزش های عمومی به دانش آموزان و دانشجویان، آقایان و بانوان، موکب های عزاداری اعزامی به راهپیمایی بزرگ اربعین، زنان آتش نشانان داوطلب و همچنین برای پرسنل واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی از جمله اداره برق، زندان، بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، دهیاری روستای گردشگری سهیلی، بهزیستی، شرکت کاسترول، شرکت توتون صنعت، اقامتگاه ها و هتل های این جزیره به صورت تئوری و عملی ارایه شده است.

وی ادامه داد: مربیان آموزشی اداره آتش نشانی این شهرستان مرزی با حضور در این امکان و مراکز آموزش های لازم را در زمینه های اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت های ایجاد حادثه و سانحه، نحوه ارتباط با سازمان آتش نشانی، چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظه های اولیه و همچنین روش استفاده از خاموش کننده های دستی برای آتش سوزی های ناشی از جامدها، گازها و مایع های قابل اشتعال و موارد ایمنی برای جلوگیری و کاهش از حادثه را آموزش دادند.

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم در قالب چهار ایستگاه، ۴۸ نفر نیروی عملیاتی و با برخورداری از یک فروند شناور آتش خوار و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای آتش را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام می‌دهد.

فریدونی اضافه کرد: آتش‌ نشانی یا اطفای حریق مجموعه اقدام هایی است که به منظور رویارویی با آتش به وسیله خاموش کردن، کنترل و هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد و مهم ترین وظیفه و ماموریت آتش نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha