آتش‌نشانان قشم تجلیل شدند+ فیلم

قشم - ایرنا - جمعی از آتش‌نشانان قشم روز شنبه به مناسبت بزرگداشت روز هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان و مدیران این سازمان با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی این سازمان با تقدیم شاخه‌های گل از تلاش و خدمات سالیانه اعضا و کارمندان این ایستگاه قدردانی کردند.

عادل پیغامی در حاشیه برگزاری این آیین اظهار کرد: موضوع ایمنی و مدیریت بحران در سال های گذشته در جزیره قشم مغفول مانده است و باید فرهنگ رسانه ای و مسوولان را نسبت به مقوله ایمنی و مدیریت بحران افزایش دهیم تا در حادثه ها کمترین خسارات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتقای ایمنی جزیره یکی از رویکردهای مهم ما در در بحث مدیریت بحران است و به همین منظور علاوه بر اصلاح ساختار اداری با افزایش بیش از ۲۶۰ برابری بودجه ایمنی در عرض ۲ سال تلاش داریم تا شرایط در جزیره را به استانداردها نزدیک سازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی در بازار قدیم، تاکید کرد: از این حادثه باید برای افزایش ایمنی ساختمان ها مسکونی و تجاری قشم و ارتقای نیروی انسانی و تجهیزات آتش نشانی درس گرفت.

آتش‌نشانان قشم تجلیل شدند+ فیلم

پیغامی افزود: هیچ یک مجتمع های تجاری قشم پروانه پایان کار ندارند و همین موضوع دلیلی بزرگ بر وجود نواقص فراوان در بخش امنیت این ساختمان ها شده است و باید یک کار فرهنگی و رسانه ای گسترده در مورد این مسئله صورت پذیرد.

همچنین در این آیین مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم و نجم الدین فریدونی رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه های تخصصی خود ارایه کردند.

اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم در قالب چهار ایستگاه، ۴۸ نفر نیروی عملیاتی و با برخورداری از یک فروند شناور آتش خوار و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای آتش را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام می‌دهد.

روز هفتم مهر ۱۳۵۹ شمسی وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند اما هنگام عملیات اطفای حریق، هواپیماهای دشمن دوباره به بمباران پالایشگاه اقدام کردند که به شهادت شماری از آتش‌نشانان منجر شد.

طرح تعیین این مناسبت به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ شمسی توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تایید شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha