توسعه آموزش‌های مهارتی سریع‌ترین راه دستیابی به اشتغال پایدار است

اهواز- ایرنا- فرماندار بهبهان توسعه آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای را از جمله سیاست‌های حوزه اشتغال در این شهرستان عنوان کرد و گفت: توجه به این بخش از آموزش‌ها، سریع‌ترین راه برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

به گزارش ایرنا سید ولی‌الله موسوی یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان بهبهان اظهار کرد: نیاز اساسی شهرستان در حال حاضر، تقویت بخش فنی و حرفه‌ای است چرا که این بخش نه تنها به ما کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، بلکه مسیر رسیدن به اشتغال پایدار را نیز هموار می‌سازد.

وی همچنین بر اهمیت متناسب‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای روز بازار کار تأکید کرد و افزود: در دنیای رقابتی امروز، کسب‌وکارها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و نیازمند نیروی کار ماهری هستند که بتوانند با دانش و مهارت‌های به‌روز، در این رقابت موفق باشند.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه کسب‌وکارها به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌روند، افزود: با توجه به روند حرفه‌ای شدن کسب و کارها، لازم است سیاست‌گذاری‌های استان و شهرستان بهبهان به سمت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

موسوی یادآورشد: اولویت با ایجاد مشاغلی است سرمایه‌گذاری زیادی نیاز نداشته باشند ضمن اینکه این نوع کسب و کارها باید درآمد مناسبی را برای افراد ایجاد کنند.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: حمایت از فنی و حرفه‌ای و توسعه اینگونه مراکز علاوه بر کاهش نرخ بیکاری شهرستان، افزایش اشتغالزایی جوانان را درپی دارد.

بر اساس این گزارش، ۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بخش خصوصی در کنار دو مرکز برادران وخواهران بخش دولتی دربخش صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر به ارایه خدمات مهارتی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha