فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری: شهید علی زاهدی زندگی شهادت‌گونه داشت

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری و از همرزمان شهید زاهدی گفت: سردار شهید محمدرضا ( علی) زاهدی از همان ابتدا دنبال شهادت بود و زندگی شهادت‌گونه برای خود اختیار کرده بود.

به گزارش ایرنا، سردار علی‌محمد اکبری روز پنجشنبه در خصوص ویژگی‌های فرمانده اسبق تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) افزود: شهید زاهدی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با ضدانقلاب به جهاد در راه اسلام پرداخت و اگر دلاورمردی‌های این شهید بزرگوار نبود امروز ما در مرزهای خود با گروه‌های تکفیری درگیر جنگ بودیم.

وی با بیان اینکه شهید زاهدی حق بزرگی بر گردن رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) دارد، اظهار داشت: این شهید بزرگوار جزو موسسان تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) بود و در عملیات‌های مختلف فرمانده این تیپ بود و در کنار رزمندگان استان از آب و خاک این مرز و بوم تا پای جان دفاع کردند.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اسم کوچک شهید زاهدی " محمدرضا" بود اما در بین رزمندگان این استان و استان اصفهان معروف به " علی" بود و از آنجا که مشتاق شهادت بود در روز شهادت امام علی(ع) بنا بر خواسته قلبی خود شهید شد.

سلیمانی افزود: شهید زاهدی در عملیات بدر در سال ۱۳۶۳، و در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵و عملیات والفجر۸ فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) بود و در کنار رزمندگان استان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

وی یادآور شد: شهید زاهدی مردی بسیار کم حرف اما عملگرا در مجموعه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تا فرماندهی نیروی هوایی و زمین سپاه و همچنین در دفاع از حرم عملکرد چشمگیری داشت.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسئولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان، تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، فرماندهی نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.

سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.

سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق به همراه جمعی از همرزمان و همراهانش به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha