۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85598986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رتبه خراسان جنوبی در پرداخت وام ازدواج به عقب برگشت

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85598986
رتبه خراسان جنوبی در پرداخت وام ازدواج به عقب برگشت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: رتبه استان از نظر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در مرداد امسال از ۱۹ به ۳۱ تنزل پیدا کرد.

محمدعلی ربیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع هفت هزار و ۴۸۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج هستند که ۶ هزار و ۷۵۰ نفر در صف انتظار قرار دارند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۷۳۰ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است و از مجموع متقاضیان امسال تنها ۹.۷۶ درصد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: برای ارتقای رتبه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان نیاز به مساعدت و پیگیری مسئولان و مدیران شعب بانک‌های عامل هستیم.

وی افزود: حدود ۱۸ بانک عامل در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری دارند اما کم بودن منابع، پرداخت تسهیلات را با چالش جدی مواجه کرده است.

ربیعی بیان کرد: ابتدای امسال پیگیری‌های استاندار برای جذب اعتبار بیشتر از مرکز موجب افزایش عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج شد و ۱۲ پله در پرداخت این تسهیلات رشد داشتیم اما مجدد رتبه استان به عقب برگشته است.

وی گفت: منابع بانکی کم سبب شده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه شوند و یکی از راهکارهای افزایش منابع، تمرکز بر جذب منابع و ورود گردش حساب معادن و کارخانه‌های شاخص به بانک‌های داخل استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: تعدادی از زوجین استان پایان سال گذشته انصراف دادند تا در سال جدید از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند در حالی که اکنون با تاخیر در دریافت تسهیلات مواجه شده‌اند.

وی افزود: زوجین زمان انتخات بانک باید صف انتظار را بررسی کنند، چون انصراف و ثبت نام مجدد نیز موجب تاخیر در پرداخت تسهیلات به آنان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha