هفته وحدت نماد محبت و مودت بین مسلمانان است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: هفته وحدت نماد محبت و مودتو همایشی بزرگ از اتحاد بین مسلمانان جهان است و باید باشکوه برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر اثر بخشی برنامه‌های ایام هفته وحدت در ایجاد همدلی و مودت میان امت اسلام اظهارکرد: امسال این برنامه‌ها با رویکرد حمایت از مردم مظلوم غزه، توجه ویژه به مسأله فلسطین اشغالی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقق وحدت عملی و میدانی در جهان اسلام و کشورهای اسلامی یکی از نیازهای حیاتی و مهم امروز است و با توجه به شرایط منطقه و تحولات جهان اهمیت وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندری آستارا تاکید کرد: این وحدت و یکپارچگی موجب تغییر رفتار استکبار و کشورهای سلطه‌گر شده و می‌تواند گامی برای پایان جنگ و پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطین باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت آستارا در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: پیامبر اسلام (ص) در این ماه حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کردند و ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران و استقرار نظام اسلامی نیز در همین ماه اتفاق افتاد و امیدواریم خداوند به برکت این ماه عزیز خدمت‌گزاری زیرسایه رهبری را به ما عنایت کند روز به روز شاهد بالندگی ملت، کشور و اتحاد همه مسلمانان جهان تا تحقق پیروزی کامل و رفع فتنه های دشمن از سر ملت‌های مسلمان باشیم.

حجت‌الاسلام رضازاده در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های هفته وحدت باید به گونه‌ای باشد که وحدت در میان امت اسلام بیشتر تجلی یافته و این برنامه های اثربخش در رسانه ها بازتاب مناسب داشته باشد.

وی افزود: در قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان تاکید زیادی شده است و باید مد نظر همه ما باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا اظهار کرد: اگر همه کشورهای اسلامی وحدت عملی داشتند امروز شاهد ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و غزه نبودیم، مردم دنیا شاهدند که هر روز کودکان، زنان و مردان در غزه به شهادت می‌رسند و برخی مجامع بین‌المللی و کشورهای دنیا سکوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضازاده بیان کرد: نزدیک به یک سال است که جنایت در غزه ادامه دارد و کشورهای اسلامی با داشتن امکانات و برگزاری جلسات مختلف هنوز نتوانسته‌اند، اقدامی برای پایان این جنایات انجام دهند، اگر ملت‌ها ‌و کشورهای مسلمان اتحاد و هم بستگی داشته باشند این جنایات اتفاق نخواهد افتاد، امیدواریم نجات فلسطین هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: نباید از موضوع فضای مجازی غفلت شود، لازم است محتوای غنی و اثربخش تولید شود و در فضای مجازی و رسانه منتشر شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت آستارا اعلام کرد: تبلیغات و رسانه‌ای شدن برنامه های هفته وحدت بسیار مهم است و باید برای مردم و مخاطبان به صورت جامع و کامل اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: در این شهرستان نیز همزمان با سراسر ایران اسلامی برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده و دستگاه های مختلف در آن همکاری دارند و مهمترین موضوع مدنظر، اتحاد بین شیعیان و برادران سنی ماست.

وی گفت: در این هفته جشن های مختلفی در مساجد اهل تشیع و تسنن و نیز مشترک برگزار می شود.

حجت الاسلام رضازاده از دیگر برنامه های این هفته را برپایی عصر شعر با عنوان شعر در آئینه وحدت، محفل انس با قرآن، نشست هم اندیشی وحدت اسلامی، محور مقاومت و همایش منادیان وحدت بیان کرد.

وی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و دیدار با چهره های قرآنی و تقریبی منظقه را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha