۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85594488
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

محکومیت جنایات اسرائیل در غزه باید با قوت ادامه یابد

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: محکومیت جنایات اسرائیل در غزه تا آزادی مسلمانان فلسطین باید با قوت و توسط همه جهانیان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان روز پنجشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهارکرد: جنایات اسرائیل در فلسطین و غزه نباید فراموش شود و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر از مسلمانان را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم جهان بیدار شدند و این بیداری تا آزادی کامل مردم فلسطین باید ادامه پیدا کند و همواره آزادی خواهان جهان باید جنایات اسرائیل و همپیمانان وی را محکوم و بر حق مظلومان پافشاری نمایند.

امام جمعه شهرستان آستارا در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) مدت امامت یازدهمین پیشوای شیعیان بسیار کوتاه بود و بنا بر روایات تاریخی، در این دوره شش ساله در حبس و یا به شدت تحت نظر بودند و با وجود خفقان موجود در جامعه آن روز، شاگردان بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام تربیت کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: در دوران امامت امام حسن عسکری (ع) زمانی که دشمنان اهل بیت متوجه شدند فرزند ایشان منجی عالم بشریت خواهد بود، آن امام همام را در عنفوان جوانی به شهادت رساندند، اما برخلاف میل دشمنان، خداوند حضرت مهدی (عج) را حفظ کرد.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: دوران ۶ ساله امامت یازدهمین امام شیعیان (ع) مصادف با ایجاد جو خفقان شدید حکومت عباسیان در جامعه و دور کردن جامعه از نهاد امامت بود و در آن دوران تهاجم فرهنگی داخلی و خارجی زیادی به اسلام ناب محمدی (ص) می شد.

وی بیان کرد: در آن دوران، امام حسن عسکری (ع) با درایت، نهاد وکالت را در تمامی سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرد، توسعه داد و مردم را در جغرافیای جهان اسلام به این طریق هدایت و سازماندهی کرد.

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به اینکه در آن دوران با حمایت و هدایت نخبگان فرهنگی جامعه نهضت تثبیت جایگاه قرآن و تفسیر متون فاخر دینی، قرآن و احادیث شکل گرفت و گسترش یافت، گفت: بسیاری از کتاب‌های دینی در آن دوران نوشته شد و فضای آموزش، تعلیم و تربیت نیروهای نخبه دینی در جامعه قوت گرفت.

وی آماده سازی جامعه برای امامت امام زمان (عج) را از دیگر برنامه‌های امام حسن عسکری (ع) دانست و تصریح کرد: ایجاد فضایی برای تحقق این مهم از برنامه‌های مهم یازدهمین امام شیعیان بود.

هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است، آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بودند، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

آئین‌های عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) در شهرستان‌ آستارا همزمان با سراسر کشور نیز برگزار شد و دسته عزاداری آنها از مقابل حوزه علمیه امام زمان (عج) تا مسجد امام ولیعصر(عج) ادامه داشت.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha