نیازمند بازنگری در برنامه‌های آموزشی برای ایجاد تحول هستیم

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کاهش تولیدات علمی و تغییر در سطح رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها در جهان همچنین افول فعالیت‌ها و مطالعات صنعتی گفت: امروز نیاز به بازنگری در برنامه‌های آموزشی برای ایجاد تحول هستیم تا ایران بتواند جایگاه خود را در دنیا حفظ کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نشست شهریور مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مصطفی مصلح زاده دکتری علوم و روابط بین الملل، استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در اردن با محور بررسی مسائل سیاسی در منطقه و اساتیدی از دانشگاه‌های تهران و مراکز استان ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و در پایان نشست اعضای شرکت کننده سئوالات خود در این زمینه مطرح کردند.


رهایی در این نشست با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی تاکید کرد: اگر چه توقفی در فعالیت های علمی در فصول مختلف نیست. بعد از ایام تابستان، فعالیت های متفرقه و کاهش حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید، شروع سال تحصیلی در شهریور و مهر ایامی مبارک و شروع مجدد برای فعالیت های علمی است.


وی ادامه داد: ارزیابی فعالیت های علمی در چند سال اخیر به خصوص بعد از شیوع کرونا و حوادث بعد از آن نشان هنده کاهش تولیدات علمی و تغییر وضعیت دانشگاه‌ها در سطح رتبه بندی های جهانی بود. فعالیت ها و مطالعات صنعتی نیز کاهش یافت؛ بنابراین امروز نیاز به بازنگری در برنامه های آموزشی برای ایجاد تحول علمی در کشور داریم تا ایران بتواند جایگاه علمی شایسته خود را در دنیا حفظ کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین به مساله فلسطین اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز مساله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و وزن بمب هایی که روی خاک این کشور ریخته شده است، نشان می دهد تقریبا همه دنیای استکباری به نحوی متحد ضد مردم ستم دیده فلسطین عمل می کنند. عکس العملی در زمینه حفظ حقوق بشری نیز مطرح نمی شود. کجای این کشتار بی رحمانه با حقوق بشر سازگار است.


وی ادامه داد: متاسفانه همه موازین اسلامی و بین المللی در مسئله فلسطین زیر پا گداشته می شود و حتی از کشورهای اسلامی نیز صدایی برنمی خیزد؛ مگر فریاد حق طلبانه جوانان و دانشجویان که در چند ماه اخیر اعتراضاتی رادر آمریکا و برخی کشورهای غربی و شرقی شروع کردند و درخواست توقف نسل کشی بیرحمانه مردم ستم دیده فلسطین را دارند ، اگرچه رژیم صهیونیستی بی توجه به این اعتراضات وبا چراغ سبز دول کشورهای غربی و امریکا کار خود را ادامه می دهد.


رهایی با بیان اینکه محور بحث این نشست تحلیل مسائل سیاسی در منطقه است، گفت: در این جلسه ابعاد مساله فلسطین از جنبه های مختلف به خصوص درمورد مواضع دولت‌ها و مردم کشورها بررسی می شود تا نسل جوان درکشور ما با شناخت بیشتر تحلیل دقیقی از مسائل سیاسی در سطح بین المللی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha