۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85600203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله موشکی یمن به تل‌آویو پیش درآمد طرح‌های محور مقاومت است

تهران- ایرنا- سرتیپ ارتش سوریه و کارشناس امور نظامی با اشاره به حمله موشکی روز یکشنبه نیروهای مسلح یمن به قلب تل آویو، آن را از حیث زمان مناسب و دگرگون کننده معادلات توصیف کرد و افزود که این حمله پیش درآمد طرح های مورد نظر محور مقاومت است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «علی مقصود» در گفت وگو با خبرگزاری شهاب، حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به عمق تل آویو را بی همتا توصیف کرد و افزود: این حمله معادلات نبرد را دگرگون خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سایه تشدید تهدیدهای دشمن صهیونیست برای گسترش جنگ علیه حزب الله، این عملیات غافلگیرکننده از جانب یمنی‌های قهرمان انجام شد.

مقصود بیان کرد: آنچه یمن دارد، محور مقاومت نیز دارد و حمله به تل آویو به مثابه آزمایشی برای اجرای طرح‌های مدنظر محور مقاومت است. این موشک به فرودگاه بن گوریون، نیروگاه برق یا هر جای دیگر اصابت کرده باشد، به هر حال از همه سامانه های رصد و پدافند صهیونیستی، آمریکایی، انگلیسی و همه متحدانش عبور کرده و به هدف خود در عمق سرزمین های اشغالی رسیده است.

وی اظهار داشت: این حمله موشکی تبعات اجتماعی بر اشغالگران دارد، زیرا دو میلیون و پانصد هزار نفر را روانه پناهگاه و شکست همه سامانه های پدافندی موجود نزد دشمن صهیونیستی را نمایان کرد.

این کارشناس نظامی سوری اضافه کرد: شکست در رهگیری فقط یک موشک شلیک شده از یمن، رژیم صهیونیستی را در نگرانی رها کرده ، به ویژه شهرک نشینان متوجه شدند که هیچ مکان امنی حتی در قلب این رژیم وجود ندارد.

مقصود افزود: این حمله موشکی، رژیم صهیونیستی را با چالش بزرگ و بی سابقه ای روبه رو کرد، زیرا آنچه یمن انجام داد، حامل پیام های زیادی بود.

به گفته وی، قیمت موشکی که برای رهگیری به کار گرفته می‌شود، سه میلیون دلار است و هنگامی که به طور مثال، سی موشک از یمن شلیک شود، این بدان مفهوم است که سامانه پدافندی در برابر موشک ها و پهپادها از کار می افتد و اگر نبرد گسترده رخ دهد، دشمن بدون سپر، پدافند و سامانه خواهد بود و توان رویارویی در این جبهه ها را ندارد که در این صورت نابود و ویران خواهد شد. شهرک نشینان صهیونیست هم متوجه این معادله شده اند که پس از این حمله موشکی، دیگر مکان امنی وجود ندارد.

این سرتیپ ارتش سوریه درباره زمان عملیات یمن نیز بیان کرد: این حمله زمان خوبی انجام شد تا عربده کشی صهیونیستها را مهار کند و متحدان رژیم اسرائیل را در مخمصه قرار دهد. یمن چگونه این همه سامانه مستقر در دریا، اقیانوس، پایگاه های نظامی اردن و کشورهای خلیج فارس را پشت سرگذاشت؟ یمن چگونه این فناوری را در اختیار دارد که توانست با آن ضعف ائتلاف ضد محور مقاومت را آشکار کند؟

از نگاه این کارشناس نظامی سوری، عملیات موشکی یمنی ها معادلات نبرد را تغییر داده است.

وی گفت: کابینه نتانیاهو به سمت جهنم حرکت می کند. حمله موشکی یمن به تل آویو ناتوانی ارتش و سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی را در برابر محور مقاومت آشکار کرد. محور مقاومت یک پیام قوی را ارسال کرد مبنی بر اینکه فناوری بسیار عالی دارد که غرب به سرکردگی آمریکا و این رژیم آن را در اختیار ندارد، از این رو هنگامی که طرح مدنظر محور مقاومت پس از آزمایش این موشک اجرایی شود، اسرائیل با ضربه مهلک و دردناکی روبرو خواهد شد که قابل التیام نیست.

به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه از هدف قرار دادن یک موقعیت نظامی ارتش اشغالگر در جنوب یافا در فلسطین اشغالی با استفاده از یک فروند موشک بالستیک فراصوتی خبر داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد و به هدف خود رسید و سامانه های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیروهای مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha