۳۰ گرم شیشه یک هزار انسان را معتاد می‌کند

قزوین - ایرنا - رییس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: امروز باید برای مقابله با توزیع مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برنامه ها و اقدامات جامعی صورت گیرد چرا که ۳۰ گرم ماده مخدر شیشه می‌تواند یک هزار نفر را به اعتیاد درگیر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن صفرپور روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای مدافع جان که در سالن اجتماعات فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخورد با مواد مخدر نیازمند تلاش عمومی و نهضت اجتماعی است که باید حاکمیت و نهادهای دولتی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه از هر ۱۰۰ فرد معتاد، فقط پنج نفر گرایش به ترک اعتیاد دارند، تصریح کرد: امروز باید عموم جامعه در خصوص موضوع اعتیاد حساس باشد و خانواده ها نباید افراد درگیر اعتیاد را رها کنند.

صفرپور تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم این نظام شده که با رشادت و ایثارگری از جان شیرین خود برای سلامتی جوانان این مملکت گذشتند.

این مسوول ادامه داد: ایثارگری و فداکاری های شهیدان مبارزه با مواد مخدر باید برای عموم جامعه بازگو شود و از ظرفیت یادواره شهدای مدافع جان با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی، نهادهای مردمی و فرهنگی استفاده شود.

صفرپور خاطرنشان کرد: هم اکنون شبکه مردمی در کشور برای پیشگیری از اعتیاد برنامه ها و اقدامات لازم را انجام می دهند که این ظرفیت در گذشته بسیار ضعیف عمل می کرد.

گفتنی است، ششمین یادواره شهدای مدافع جان در استان قزوین برگزار شد و تا پایان سال جاری این یادواره در تمام استان های کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha