نجات ۹۲۳ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85602235
نجات ۹۲۳ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر

ساری- ایرنا- رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: ثمره تلاش‌های ناجیان غریق به نجات جان ۹۲۳ نفر در دریای مازندران طی چهار ماه گذشته رسیده است.

نقی کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای طرح‌های سالم‌سازی دریا یعنی ۹ خردادماه تا روز گذشته تعداد کل نجات‌یافتگان از غرقی در دریای خزر به ۹۲۳ نفر رسید که از این تعداد ۶۶۱ نفر آقا و ۲۶۲ نفر خانم هستند.

وی افزود: تعداد غرق شدگان نیز طی این مدت در دریای خزر ۲۵ تن بوده است.

رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی مازندران بیان کرد: با توجه به حضور مسافران طی روزهای پایانی تابستان در سواحل استان برای جلوگیری از حوادث دریایی و غریق، ناجیان غریق کماکان در حالت آماده‌باش هستند.

کریمیان با تأکید بر اینکه مردم و مسافران از حضور و شنا در نقاط دنج و حادثه‌خیز خزر پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: آزادسازی سواحل و همچنین پسروی آب دریا نقاط حادثه‌خیز خزر افزایش داد و همین موضوع بحث پوشش سواحل استان را دشوار کرده است.

نجات ۹۲۳ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر

در این وادی طبق آمار رسمی پزشکی قانونی استان در خرداد ماه سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ غرق شدگی را شاهد بودیم به طوری که در سال ۱۳۹۸، ۱۲ نفر، سال ۱۳۹۹، ۲۴ نفر، سال ۱۴۰۰، ۲۷ نفر و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸ نفر از هموطنان جانشان را در دریا از دست دادند.

بر اساس آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۰۹، ۹۹، ۱۴۷، و سال ۱۴۰۱ به ۱۶۱ نفر در دریای خزر غرق شدند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب بی توجه به هشدارها هستند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha