۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85602269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۶۵۶ آبادی آذربایجان غربی هدف اجرای سرشماری کشاورزی هستند

ارومیه- ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: سه هزار و ۶۵۶ آبادی در استان هدف اجرای سرشماری کشاورزی هستند و برنامه ریزی های لازم برای حضور در این مراکز توسط آمارگیران صورت گرفته است.

اردشیر یوسف زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آبادی ها در ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی بوده و علاوه بر آن، اطلاعات بخش کشاوورزی در ۴۸ شهر استان نیز در قالب سرشماری به صورت کامل دریافت می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای سرشماری کشاورزی در آذربایجان غربی ۵۰۰ نفر مامور آمارگیر و کادر اجرایی مشارکت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۷ درصد شاغلان در آذربایجان غربی مربوط به بخش کشاورزی است، سرشماری این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان در رتبه سوم کشور در خصوص سهم شاغلان بخش کشاورزی قرار دارد و همین امر موجب شده تا برنامه ریزی دقیقی برای اجرای سرشماری و احصای آمار این بخش داشته باشیم.

یوسف زاده گفت: فعالیت های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی نیز در جلسه هماهنگی برگزاری این سرشماری، بر مشارکت فرمانداران شهرستان های استان در فرایند برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: بنا بر صدور فرمان اجرای سرشماری کشاورزی از سوی رییس جمهور، مشارکت فرمانداران در برگزاری سرشماری کشاورزی الزام و تکلیف قانونی است.

مددی افزود: آمار و اطلاعات درست و صحیح زیربنای برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان است و در همین راستا لازم و ضروری است تا هم فرمانداران به عنوان مدیران اجرایی سرشماری کشاورزی در شهرستان و هم سایر عوامل اجرایی شهرستان و هم بهره برداران بخش کشاورزی نهایت همکاری را با آمارگیران و دست اندرکاران برگزاری سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز در آذربایجان غربی اجرا خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha