۲۳ مدرسه توسط یک خیّر در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: ۲۳ واحد مدرسه با ۴۱ کلاس درس به همت اکبر ابراهیمی فرد خیراندیش در این استان احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهزاد محمدی خلفلو روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تکمیل و بهره‌برداری از این مدارس گفت: این مدارس پس از تکمیل جایگزین مدارس کانکسی بالای هشت دانش‌آموز استان خواهد شد.

وی با قدردانی از اقدام این خیر افزود: در این استان همواره شاهد مشارکت چشمگیر خیرین مدرسه‌ساز بوده‌ایم ، به طوری که حدود ۳۰ درصد از مدارس استان اردبیل با مشارکت خیرین ساخته و تحویل دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و به همین علت کار خیرین مدرسه ساز و موسسات و سازمان‌های ایفا کننده نقش مسئولیت اجتماعی در ساخت مدارس جدید بسیار ارزشمند است چرا که اکنون همین مورد، تنها منبع تامین اعتبار و ساخت فضای آموزشی جدید در استان اردبیل است.

وی تعهد سال جاری خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل پس از برگزاری بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این استان را یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز استان به احداث ۲ هزار کلاس درس جدید برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور، بر اساس برنامه تدوین شده ۵۰۰ کلاس درس از این تعداد توسط خیرین احداث می‌شود.

برخی مناطق استان اردبیل ۳.۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارند

محمدی خلفلو اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی در برخی شهرستان‌های این استان یک سوم و حتی یک چهارم متوسط سرانه کشوری است ، به طوری که برخی مناطق این استان تنها ۳.۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارند.

وی استان اردبیل را در زمینه سرانه فضای آموزشی، استانی محروم عنوان کرد و افزود: برای جبران این کمبود، امسال ۳۰۰ کلاس درس در حال ساخت تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز استان اردبیل چند روز پیش اعلام کرد که مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان تاکنون ۴۶۲ مدرسه را در قالب یک‌هزار و ۸۳۹ کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است و هم اینک نیز ۵۵ مدرسه در قالب ۱۸۶ کلاس را در دست ساخت دارد.

جواد قرآن نویس همچنین افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بر اساس تعهدات قبلی خود، از مهرماه سال گذشته تا شروع سال تحصیلی امسال، ۱۸۶ کلاس درس را تکمیل کرده و به آموزش و پرورش استان تحویل داده است.

وی با اشاره به تقبل احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید در شهرستان اردبیل با همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از ۲۵ سال است که در مدرسه‌سازی تلاشی مؤثر دارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۷۵۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل شدند ولی به گفته کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش آموزان استان می باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در سطح استان اردبیل ذکر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha