دستاوردهای دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید بازگو شود

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: دستاوردها و رخدادهای دوران هشت سال دفاع مقدس با زبان هنر برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین و بازگو شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدسبحان حسنی" روز دوشنبه در آیین تجلیل از ایثارگران فرهنگی و هنری استان ایلام، اظهار کرد: رمز ماندگاری دفاع مقدس در بازگویی حماسه‌های رزمندگان برای نسل جدید است و دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب کُتب درسی و زبان هنر با دفاع مقدس آشنا شوند.

وی تاکید کرد: نسل جوان و نوجوان باید بدانند دوران دفاع مقدس بر این سرزمین چه گذشته است و با رشادت رزمندگان ایرانی بیشتر آشنا شوند و از ایثارگری و شهامت ایثارگران زمان جنگ تحمیلی الگوبرداری کنند.

حسنی ادامه داد: نقش هنرمندان، نویسندگان، مؤلفان کتب درسی و راویان در انعکاس حوادث دفاع مقدس برای آشنایی نسل جدید بی بدیل و غیرقابل انکار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: دفاع مقدس حزبی و جناحی نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران و برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

سرهنگ "محمدحسین فولادی" یادآور شد: دانش آموزان، دانشجویان، نویسندگان و هنرمندان در احیای دستاوردهای دفاع مقدس وظیفه‌ای خطیر دارند.

دستاوردهای دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید بازگو شود

وی افزود: هنرمندان و نویسندگان با خلق آثار فاخر و ارزشمند در عرصه دفاع مقدس ورود کنند و البته این قشر نیازمند حمایت هستند.

فولادی ادامه داد: دشمن در صدد جدایی و گسست نسل جدید با تاریخ دفاع مقدس است و باید دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل با مفاهیم دفاع مقدس آشنا شوند.

وی تصریح کرد: بخشی از پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی مدیون و مرهون رشادت‌های دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان آن زمان بود و اکنون این قشر با زنده نگاه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران دانش آموز و دانشجو باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: باید معارف و فرهنگ دفاع مقدس توسط آموزگاران و مؤلفان کتب درسی به دانش‌آموزان و مدارس منتقل شود.

به گزارش ایرنا، تجلیل از ایثارگران فرهنگی و هنری، رونمایی از کتاب‌های جدید منتشر شده با موضوع دفاع مقدس، نمایش، خاطره‌گویی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های این آیین بود.

۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha