۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85605057
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۸ دستگاه ورزشی جدید در پارک‌های قشم نصب شد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85605057
۲۸ دستگاه ورزشی جدید در پارک‌های قشم نصب شد

قشم - ایرنا - شهردار قشم از نصب ۲۸ دستگاه ورزشی جدید در پارک ها و اماکن عمومی این شهر در راستای توجه شهرداری به ایجاد فضاهای تندرستی در نگین خلیج فارس خبر داد.

میرداد میردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای تشویق و ترغیب قشموندان به ورزش، تندرستی و ایجاد شادابی و نشاط واحد خدمات شهری شهرداری قشم در تعدادی از پارک‌های این حوزه از شهر اقدام به نصب تجهیزات ورزشی کرده است.

وی ادامه داد: این دستگاه های ورزشی و بدن سازی جدید دارای استانداردهای لازم ورزشی برای استفاده شهروندان هستند که ۲۰ دستگاه از آنها در پارک خطی لاله در ضلع شمالی بلوار خلیج فارس و هشت دستگاه دیگر در پارک محله ای نریمان شهر قشم با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال نصب شدند تا مورد استفاده عمومی قرار گیرند.

شهردار قشم توضیح داد: همچنین مقرر شده لوازم ورزشی پارک های محله بوستان، ژئوپارک (قلعه پرتغالی ها) و فرهنگ شهرک بوستان این شهر نیز نوسازی و تعویض شود.

میردادی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ترویج ورزش همگانی میان قشموندان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات ورزشی در پارک ها و بوستان ها، حرکت نوینی در شهر قشم است که با وجود هزینه اندک راه اندازی، تاثیرات بسیار مثبتی در افزایش شادابی و نشاط ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس دارد.

وی گفت: این دستگاه های ورزشی جدید بدن سازی شامل بار فیکس ثابت، گام زن چپ و راست، پارالل، سرشانه، پرس سینه، دراز و نشست، مسگری، چهار فرمان، دوچرخه ثابت و گام زن جلو و عقب است که با کاربری های خاص طراحی و تولید شده و در راستای زیبا سازی فضای شهری تنوع رنگ بسیاری دارد.

شهرداد قشم از شهروندان خواست همانند گذشته در حفظ و نگهداری وسایل و تجهیزات ذکر شده با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

۱۲ پارک منطقه ای و محله ای در شهر قشم وجود دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha