۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85605571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار کردستان: گسترش تعاملات با اقلیم کردستان عراق در دستور کار است+فیلم

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از تلاش برای گسترش ارتباط در بخش های مختلف با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، جلسه کمیته مشترک اقتصادی استانداری کردستان و استانداری سلیمانیه شامگاه دوشنبه به میزبانی طرف عراقی تشکیل و در آن به موضوعات مهمی هم چون ساماندهی تردد تانکرها و ترانزیت پرداخته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در رابطه با تشکیل این کمیته و مباحث مطرح شده در آن به خبرنگار ایرنا گفت: خرداد امسال در نشست استانداران استان‌های مرزی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که در اربیل آن کشور برگزار شد، تشکیل کمیته مشترک اقتصادی برای پیگیری توافقات و طرح مباحث و موضوعات مهم بین ما و استان سلیمانیه در دستور کار قرار گرفت.

علی نوری با بیان اینکه دوم مهر امسال نخستین جلسه این کمیته تشکیل شد، ادامه داد: مهمترین موضوعاتی که در این جلسه به آن پرداختیم شامل ایجاد شهرک صنعتی مشترک، ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان کردستان در سلیمانیه عراق ، ساماندهی تردد تانکرهای نفتی و ترانزیت و همچنین گردشگر ی سلامت بود.

وی بیان کرد: افزایش تعاملات و همکاری مابین اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران به ویژه در بخش های کشاورزی، گردشگری، معادن، تجارت و مبادلات مرزی همواره مدنظر ماست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha