خیران ۱۲۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی کمک کردند

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: خیران از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف مسکن، معیشت و درمانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد استان کمک کردند.

صادق جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با مشارکت سپاه جوادلائمه استان در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۰۰ مددجو از خدمات دندانپزشکی استفاده کردند و همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی بین مددجویان شهرستان های گرمه و راز و جرگلان به تازگی توزیع شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان اضافه کرد: برای نخستین بار ۲ هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد از خدمات ریلی، هوایی و زمینی بهره مند شدند.

کمک ۲۰ میلیارد ریالی آستان قدس به بهزیستی

وی ادامه داد: همچنین در این مدت آستان قدس امسال ۲۰ میلیارد ریال برای خرید ویلچرهای برقی و سپاه ۲۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش این نهاد کمک کرد.

جعفری با اشاره به کمک های جمع آوری شده فطریه ادامه داد: ۲ میلیارد ریال امسال فطریه برای این نهاد جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند.

در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha