۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85606157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایش «سی‌صد» به تخت جمشید می‌آید

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85606157
نمایش «سی‌صد» به تخت جمشید می‌آید

شیراز - ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: کنسرت نمایش «سی‌صد - گات» مهرماه در میراث جهانی تخت جمشید به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت‌اقلیدی سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید که تیرماه ۱۴۰۳ انجام و از آن استقبال شد، اعلام کرد: کنسرت نمایش سی‌صد با اجرای هنرمندان برجسته کشور، در هفته بزرگداشت حافظ شیرازی در تخت جمشید به روی صحنه خواهد رفت و فروش بلیت آن به زودی آغاز می‌شود.

نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری، با تهیه کنندگی تهمورس پورناظری و با داستانی به نام «گات» نوشته محمد رحمانیان است.

نوید محمدزاده، بهرام رادان، بهرام افشاری، گوهر خیراندیش، دلنیا آرام، علی براتی، هدیه آزیدهاک و اهورا ابوالحسنی بازیگران پروژه‌ سی‌صد هستند.

سری نخست این رویداد از تیرماه امسال آغاز شد و سری دوم این اجراها از اواخر مردادماه در فضای باز کاخ سعدآباد تهران به روی صحنه رفته که به دلیل استقبال مخاطبان تا چهارم مهر نیز تمدید شد.

توسعه گردشگری شبانه در تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین گفت: توسعه گردشگری شبانه در دستور کار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس قرار گرفته و در این مسیر تقویت زیرساخت‌های تخت جمشید اجرایی شده است.

ثابت اقلیدی عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، کارمندان این مجموعه به محلی دیگر منتقل شده اند تا همه فضای ساختمان کنونی به موزه اختصاص یابد و برآوردهای لازم برای ایجاد امکان نور و صدا در برزن جنوبی انجام شده است.

با فراهم شدن امکان نور و صدا در برزن جنوبی حداقل ۲ ساعت به زمان گردشگر پذیری تخت جمشید افزوده می‌شود

۱۵۰۰ اثر به جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی رسید

ثابت اقلیدی ادامه داد: شیراز ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است و تا صبح امروز یعنی آخرین روز ارسال آثار، یکهزار و ۵۰۰ اثر چند رسانه‌ای به دبیرخانه این جشنواره چندرسانه‌ای رسیده است.

وی ادامه داد: ارسال آثار به جایزه ویژه شیراز که با هدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی فارس برگزار شده، تا ۱۵ مهرماه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: جشنواره میراث فرهنگی کشور با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم درباره میراث تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس کشور از طریق تولید محتوای هنرمندانه و رسانه‌ای برگزار می‌شود و توجه ویژه استاندار فارس به مساله گردشگری و پیگیری او سبب شد تا میزبانی این رویداد از میان پنج استان نامزد، به فارس و شیراز سپرده شود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در توسعه و رونق گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، راهی و دیگر امکانات یک وزن دارد اما راهکار تبدیل یک جاذبه به مقصد گردشگری برگزاری رویدادها است.؛ برپایی این رویداد در شیراز، زنجیره گردشگر پذیری آن را تکمیل و به اقتصاد فارس کمک می‌کند.

وی گفت: پیش رویدادهای جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از ماه گذشته آغاز شده و کارگاه‌هایی نیز به رایگان برای ارتقای دانش تخصصی مردم فارس برگزار شده و می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: هدف ما این است که در مجموعه‌های تاریخی فارس میزبان گروه‌های هنری باشیم.

نمایش «سی‌صد» به تخت جمشید می‌آید

تمدید افزایش زمان فعالیت اماکن تاریخی و فرهنگی فارس

ثابت اقلیدی گفت: زمان فعالیت اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، هر سال متناسب با فصل تعیین می شود، اما امسال زمان افزایش افزایش یافته در نیمه دوم شهریور ماه، تا پایان جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی افزایش نمی‌یابد.

وی اضافه کرد: تنها ساعت بازدید از تخت جمشید به علت ملاحظات امنیتی که دارد، متناسب با تغییرات غروب آفتاب کاهش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha