جابجایی جاده‌ای کالا در استان اردبیل ۱۴ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی حمل کالا و بار در ۶ ماه نخست امسال در این استان از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بیله سوار با بیان اینکه در ۶ ماه نخست پارسال در مجموع ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شد، گفت: امسال در این مدت با افزایش ۱۴ درصدی بیش از ۲ میلیون و ۵۶۴ تن کالا و بار در استان جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، افزود: بیشترین میزان کالا در ۶ ماهه نخست سال جاری به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، بیله‌سوار ، خلخال ، مشگین‌شهر ، اصلاندوز و گرمی جابجا شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل همچنین عمده کالاهای جابجا شده در این مدت را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، گندم، سیب زمینی، سیر، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.

وثوقی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۵۷ هزار برگ بارنامه در استان صادر شد، اظهار کرد: در مدت مشابه سال جاری۱۷۷ هزار و ۱۳۷ برگ بارنامه در استان صادر شده که بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد و گفت: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل فعال است ، ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده نیز در حوزه حمل و نقل کالا در این استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وثوقی اظهار کرد: همچنین ۵۸ شرکت ، هفت پایانه مسافربری و هزار و ۲۳۱ ناوگان در بخش مسافر استان اردبیل فعال بوده و ۲ هزار و ۲۴۰ راننده نیز در این بخش به مردم و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha