استاندار فارس: نگاه جامعه به ازدواج و فرزندآوری باید تغییر کند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: نگاه افراد جامعه به مباحثی همچون ازدواج، فرزندآوری، اشتغال و مسکن نیازمند تغییر است.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان در شیراز افزود: فرهنگ ما را در این چهار حوزه تغییر داده‌اند و ما هم درگیر آن شده‌ایم که به نظر می‌رسد نوعی کار تحقیقاتی لازم است تا چگونگی تغییر نگاه افراد جامعه و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مشخص شود.

وی، تغییر فرهنگ کار در کشور را نیز یک مساله ضروری دانست و ادامه داد: وقتی همزمان با کاهش جمعیت، نیاز به مسکن افزایش می‌یابد یا کارخانه‌ها و صنایع به نیروی کار نیاز دارند نیروی کار تمایل به کار در کارخانه ندارد، نیاز است که نگرش افراد جامعه در این زمینه ها تغییر کند.

او اظهار کرد: اگر جوان ما در زمینه اشتغال و مسکن نگرانی نداشته باشد قطعا حاضر به ازدواج می‌شود و لذا باید در کنار ارائه تسهیلات توسط دولت، نگاه افراد در این ۲ حوزه به شکل ریشه‌ای تغییر یابد تا موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز حل شود.

استاندار فارس: نگاه جامعه به ازدواج و فرزندآوری باید تغییر کند

استاندار فارس، بسیاری از مسائل مرتبط به اشتغال را ناشی از موازی‌کاری و پراکنده کاری دانست و از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست که نسبت به احیای قرارگاه اشتغال استان اقدام و مشکلات این حوزه را با حضور نمایندگان سازمان‌های مربوط به اشتغال و با مشورت، هم اندیشی و هم افزایی رفع کند.

ایمانیه، از ادارات کل فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین از سمن‌ها (سازمان های مردمی)و قرارگاه اشتغال استان خواست که نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزش اشتغال در پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها اقدام کنند.

لزوم حل مشکل شرکت های دانش بنیان در حوزه تسهیلات
استاندار فارس، بر لزوم حل مشکل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تسهیلات تاکید کرد و گفت: باید گزارش فارغ التحصیلان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف به ستاد آمایش مراکز علمی فارس ارائه شود تا ضمن بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، دانشگاه‌های استان بر اساس نیاز جامعه و کشور اقدام به جذب دانشجو کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha