۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85607463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوستر جشنواره آش ایرانی با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها پوستر جشنواره آش ملی ایرانی روز دهم مهرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش نادری روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: همچنین در این مراسم، این رخداد مهم در تقویم ملی به ثبت خواهد رسید.

نادری اضافه کرد: هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره آش از سال ۸۴ در زنجان پایه گذاری شد، افزود: این جشنواره با احتساب ۲ سال شیوع کرونا، ۱۹ سال قدمت دارد.

نادری با بیان اینکه جشنواره ملی آش ایرانی بزرگترین جشنواره غذایی کشور است، ادامه داد: میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند از عهده کار بربیاید و امیدواریم همکاری سایر دستگاه ها را در برگزاری مطلوب این جشنواره شاهد باشیم.

این مسوول با بیان اینکه همزبانی تابستان با ماه محرم و صفر، انجام چنین جشنواره هایی را با در این فصل با مشکل مواجه کرد، افزود: بعد اتمام این ۲ ماه بلافاصله در اواخر شهریور سال جاری جشنواره‌های انگور و کباب را برگزار کردیم که با استقبال مردم مواجه شد.

نادری با بیان اینکه پیش‌رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی طی روزهای پنجم و ششم مهرماه سال جاری در منطقه گاوازنگ شهر زنجان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این پیش رویداد در چهار نوبت صبح و بعدازظهر برنامه ریزی شده است.

این مسوول ادامه داد: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی بین متقاضیان به ۱۰ شرکت‌کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی در جشنواره پیش رو اختصاص می یابد و ۳۰ غرفه نیز به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: این استان، برند شهر جشنواره‌ها را دارد از این رو سعی می کنیم در فصل های سال، جشنواره‌های مختلفی را در این شهر برگزار کرده و استان را به مقصدی مناسب برای گردشگری تبدیل کنیم.

وی یاد آور شد: تاکنون ۱۳۰ علاقه‌مند برای شرکت در پیش‌رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی شرکت کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: با توجه به برگزاری ۱۶ دوره موفق جشنواره ملی آش ایرانی و هفده دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان، بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی، برای برگزاری دوره جدید این رویدادها به عنوان رویدادهای شاخص استان که در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده برنامه ریزی کردیم.

داوود آبیان همچنین اهداف برگزاری جشنواره را ارائه آش های محلی استان های شرکت کننده و نمایش تنوع آن در سطح کشور، ایجاد زمینه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم استان های شرکت کننده ذکر کرد.

این مسوول گفت: توسعه جاذبه های گردشگری و فرهنگی از طریق برگزاری رویدادهای گردشگری، ایجاد فضای مناسب اقتصادی، اشتغالزایی در زمان برپایی رویدادها و ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی از دیگر اهداف تعیین شده است.

وی اظهار داشت: استفاده بهینه از مواد خوراکی ارگانیک و سالم و تهیه غذای مطلوب مغذی ، برندسازی در حوزه گردشگری و معرفی صنایع دستی استان ها از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی است.

این مسوول با بیان اینکه ۲۲ رویداد گردشگری استان زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است، گفت: این موضوع بیانگر برند بودن استان زنجان در برگزاری جشنواره ها بوده که جشنواره آش زنجان به برند گردشگری خوراک تبدیل شده است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha