انتقال آب سرچشمه های قطری به شاهرود مهمترین مطالبه مردم از قوه قضاییه است

شاهرود - ایرنا - رییس دادگستری شاهرود با اشاره به سفر معاونان قوه قضاییه به این شهرستان گفت: مهمترین مطالبه مردم شاهرود تامین آب پایدار از سرچشمه‌های آب قطری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تقی‌خاکی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: اجرای برنامه انتقال آب قطری به شاهرود حدود ۱۰ سال به تعویق افتاده است.

وی به کمبود آب ۳۰۰ لیتر بر ثانیه شاهرود اشاره کرد و گفت: روند اجرای این طرح با حضور معاونان قوه قضاییه در این شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود.

رییس دادگستری شاهرود ادامه داد: روز پنجشنبه (فردا) اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و محمدمهدی حاج‌محمدی مسوول دفتر بازرسی ویژه حقوق شهروندی میهمان شهر شاهرود هستند.

وی به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از زندان و پزشکی قانونی، دیدار با خانواده شهدا، حضور در بین کارکنان دادگستری شهرستان و برگزاری نشست با فعالان اقتصادی در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد.

تقی خاکی از افتتاح محاکم صلح در شاهرود خبر داد و افزود: پنج شعبه از این محاکم با حضور پنج قاضی با تجربه و کادر مجرب فعال شد تا روند رسیدگی و تصمیم‌گیری پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

انتقال آب سرچشمه های قطری به شاهرود مهمترین مطالبه مردم از قوه قضاییه است

برگزاری اجلاسیه شهدا اواخر مهرماه در شاهرود

امام جمعه شاهرود هم در این نشست به برگزاری اجلاسیه شهدای این شهرستان در اواخر مهرماه اشاره کرد و گفت: آیین یادواره شهدای متعددی همه ساله در شهر و روستاهای شاهرود برگزار می‌شود که از این جهت در رتبه‌های بالای کشوری قرار داریم.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا به همت مردم انجام می‌شود، افزود: برگزاری اجلاسیه توسط نهادهای دولتی و همت مردم در دستور کار است که هر ۲ سال یکبار در این شهرستان محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی نهادهای حاکمیتی باید آن چه در توان دارند تا جایی که قانون اجازه می‌دهد را پای کار آورند تا اجلاسیه در شأن شهدا برگزار شود.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: برگزاری همایش شهدای این شهرستان برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی به حضور معاونان دستگاه قضایی در شاهرود اشاره کرد و گفت: مسوولان با همفکری، مطالبات مردم در بخش قضایی را با هدف اجرای عدالت قضایی نسبی پیگیری کنند.

برگزاری یادواره شهدا مانع نفوذ فرهنگی دشمن

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست گفت: جلوگیری از نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن با برگزاری مستمر یادواره شهدا محقق می‌شود.

سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی افزود: ۵۴ یادواره شهدا سالیانه در شهر و روستا این شهرستان برگزار می‌شود که این امر در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود ۲۵ هزار رزمنده، ۹۲ آزاده و سه هزار و ۱۴۹ جانباز جنگ تحمیلی دارد، ابراز کرد: یک هزار و ۷۰۰ شهید منتسب به این شهرستان است که از این تعداد یک هزار و هشت شهید در شاهرود مدفون هستند.

سرهنگ اسماعیلی به برگزاری اجلاسیه شهدا از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه با عنوان «کهکشان ایستادگی» به مدت سه روز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۷۴ غرفه نمایشگاه اسوه استانی، نمایشگاه تمدن‌اسلامی، نمایشگاه سبک زندگی اسلامی و همچنین نمایشگاه ادوات جنگی و نظامی از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

برگزاری اجلاسیه یکهزار و ۷۰۰ شهید شاهرود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: بسیج امکانات اداره‌ها برای برگزاری اجلاسیه شهدا ضروری است تا با مشارکت مردم آیینی در شأن یک هزار و ۷۰۰ شهید این شهرستان اجرا شود.

ابوطالب جلالی به حضور میهمانان خارج از استان در این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: مهمانسراهای اداره‌ها ظرفیت‌های موجود را در اختیار کمیته پشتیبانی برای پذیرایی شایسته از میهمانان قرار دهند.

وی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های خود را با پیوست فرهنگی و هماهنگ با دبیرخانه ارایه دهند.

جلالی به حضور مسوولان قضایی در شاهرود اشاره کرد و گفت: مسوولان خواسته‌ها و مطالبات کارکنان را جمع‌آوری کرده و به اطلاع معاونان قضایی برسانند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در شاهرود اجرا می‌شود، ابراز کرد: برگزاری دوره آموزشی از بیست و هشتم مهر تا دوم آبان ماه در دستور کار است و این سرشماری از یازدهم آبان به مدت یک‌ماه انجام می‌شود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha