امضای تفاهم‌نامه ساخت هفت هزار واحد مسکونی برای ایثارگران مازندران 

ساری- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری ساخت و تامین مسکن برای هفت هزار نفر از ایثارگران مازندران روز (سه‌شنبه) میان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌این قرارداد در راستای تفاهم‌نامه دوم مهر ۱۴۰۳ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به موجب آن با استفاده حداکثری از ظرفیت این دو نهاد، «تامین مسکن مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» در اولویت قرار می‌گیرد.

تفاهم‌نامه تامین مسکن ایثارگران به امضای «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی و «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

تفاهم نامه ساخت مسکن ایثارگران در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساری به امضا رسیده است.

این تفاهم نامه به امضای مدیران کل مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده استاندار مازندران در امور ایثارگری رسیده است که باید در مدت ۲ سال به سرانجام برسد.

استاندار مازندران در این نشست، بیکاری فرزندان و مسکن نداشتن جامعه ایثارگران و خانواده های شهدا را قابل توجیه ندانست و گفت: طبق بررسی‌ها، حدود هفت هزار نفر از ایثارگران مازندران همچنان بدون خانه هستند.

یوسف نوری تفاهم‌نامه همکاری در خصوص حل مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران مازندران را گام مهم و اساسی در دولت چهاردهم توصیف کرد.

وی ادامه داد:‌ جامعه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا با کمبودهای جدی از جمله اشتغال فرزندان، مسکن و خدمات درمانی و توانبخشی مواجه هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: قوانین و مقررات در ارایه خدمات مطلوب به جامعه ایثارگران و خانواده های شهدا کامل است، بنابراین تنها عزم و اراده مسوولان را می‌طلبد.

امضای تفاهم نامه همکاری ساخت حدود هفت هزار واحد مسکن جامعه ایثارگران مازندران 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در این نشست گفت: دغدغه های مسوولان برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری در مازندران قابل تحسین است.

سعید کهن‌سال ادامه داد: جامعه ایثارگران مازندران از مشکلات زیادی در بخش اشتغال، مسکن و گرفتن خدمات درمانی مناسب رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران با محوریت استانداری در حال انجام است، بیان کرد: یکی از مصوبات سال گذشته سازمان جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد است که تا کنون ۲۰۰ نفر از مشمولان این مصوبه در استان جذب نشدند.

کهن سال به یکپارچه سازی اطلاعات و داده‌ها و اسناد شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۰ هزار از آثار جدید شهدا و ایثارگران مازندران که منتشر نشده در اختیار است که به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اظهار این که همچنان ۱۸ درصد از گلزار های شهدای مازندران ساماندهی نشده است، اظهار کرد: طبق برنامه با همکاری شهرداری‌ها ۱۱۱ گلزار شهدا باید امسال ساماندهی شود.

وی به وجود طرح نیمه کاره مجتمع توانبخشی ایثارگران مازندران با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور شهید به مازندران مصوبه اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای این طرح وجود دارد که هنوز این اعتبار برای استان از سوی سازمان ابلاغ نشده است.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha