توزیع ۴۵ هزار تن آسفالت در معابر شهری مراغه  

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه به توزیع ۴۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری اشاره کرد و گفت: این میزان آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ هزار مترمربع از معابر را در قالب روکش، آسفالت مسیرهای خاکی و لکه‌گیری پوشش داده است.

«شهرام مروتی» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدیدش از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه افزود: حجم توزیع آسفالت در معابر شهری تا پایان سال جاری به ۶۰ هزار تن می‌رسد.

به گفته وی این حجم از آسفالت‌ریزی علاوه بر طرح راهداری است و این سازمان نیز ۱۵ هزار تن آسفالت برای روکش یک باند از مسیر میدان بسیج تا میدان مجلس به طول ۱۱ کیلومتر و عرض ۱۳ متر را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری مراغه در سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی هزینه می‌کند، اضافه کرد: امسال در مجموع و با احتساب هزینه‌های راهداری، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی معابر شهری صرف می‌شود.

شهردار: امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی معابر شهری مراغه هزینه می‌شود

توسعه معابر شهری مراغه به میزان ۱۰ کیلومتر

شهردار مراغه بیان کرد: توسعه معابر شهری به طول ۱۰ کیلومتر در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بر همین اساس مسیرگشایی، احداث و آسفالت‌ریزی در هشت نقطه از شهر در دستور کار قرار دارد.

توزیع ۴۵ هزار تن آسفالت در معابر شهری مراغه  
بودجه سال جاری بر ۲ محور توسعه «گردشگری» و «معابر شهری» استوار است

به گفته «مروتی» تا پایان سال جاری توسعه پنج کیلومتر از این معابر بهره‌برداری می‌شود و اجرای پنج کیلومتر دیگر نیز در سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی اضافه کرد: تکمیل و آسفالت‌ریزی کمربندی‌غربی به طول ۳.۵ کیلومتر، راه دسترسی شهرک امام حسن(ع) به طول یک کیلومتر، احداث بلوار پژوهش به طول ۱.۵ کیلومتر و تکیمل بلوار باغستان به طول ۵۰۰ متر از جمله این طرح‌هاست.

وی ادامه داد: بزرگراه ۶۰ متری شهید رحمتی با ۲.۲ کیلومتر طول، راه دسترسی محله گللر به طول ۳۰۰ متر، ۲۴ متری زیباشهر با ۷۰۰ متر طول و کمربندی شمال‌غربی از میدان مولوی تا سه‌راهی قره‌برقع با ۱.۵ کیلومتر طول نیز از دیگر طرح‌های توسعه معابر شهری است.

«مروتی» این را هم بیان کرد: آسفالت‌ریزی کمربندی غربی، راه دسترسی محله گللر، بلوار باغستان و راه دسترسی شهرک امام حسن(ع) تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

شهرداری مراغه چند طرح عمرانی مازاد هم دارد

شهردار مراغه گفت: شهرداری علاوه بر طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری، اجرای چند طرح مازاد را در دستور کار قرار داده که بهسازی ورودی‌های شهر از جمله آنهاست.

«مروتی» با بیان اینکه برای طرح بهسازی ورودی‌های شهر مشاوری انتخاب شده و اکنون در مرحله طراحی است، اضافه کرد: این طرح تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: احداث سایت تفکیک پسماند هم از دیگر طرح‌های مهم و در حال اجرای شهرداری است که مازاد بر طرح‌های پیش‌بینی شده در بودجه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گفته وی کارخانه کمپوست مراغه که از بدو شروع به فعالیت در سال ۱۳۸۴ به دلیل مسایل زیست محیطی تعطیل شده بود، سه بخش مجزا برای تولید کود، تولید کمپوست و تفکیک زباله داشت و اکنون یک سوله در محل دفن زباله در حال احداث است تا تجهیزات تفکیک زباله همان کارخانه دوباره در این سوله نصب، و به کار گرفته شود.

شهردار مراغه این را هم بیان کرد: ارزش تجهیزات مربوط به تفکیک زباله این کارخانه در زمان حاضر حدود هزار میلیارد ریال برآورد شده است و با بهره‌برداری از آن، حجم زباله دفنی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تجهیزات، زباله‌های پلاستیکی، فلزی و چوبی جداسازی شده و مابقی دفن می‌شود؛ همچنین در مراحل بعدی واحد تولید کود این کارخانه هم راه‌اندازی خواهد شد.

تامین آب فضای سبز غرب مراغه

شهردار مراغه گفت: طرح انتقال آب و احداث مخزن آب جنگل‌کاری شهدا با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه عقد قرارداد شده است تا آب مورد نیاز فضای سبز غرب شهر را تامین کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح آب مورد نیاز سایت اسکان موقت مراغه نیز تعیین می‌شود، اضافه کرد: آب مورد نیاز این طرح
از منتهی‌الیه پارک یادگاران به مناطق بالادست گلشن زهرا (س) انتقال می‌یابد.

تعریض پل یوسف‌آباد به زودی آغاز می‌شود

شهردار مراغه گفت: راه دسترسی شهرک صنعتی و محله‌های یوسف‌آباد و انزاب از پل یوسف‌آباد می‌گذرد و اکنون پاسخگوی نیازهای عبور و مرور به این مناطق نیست؛ بر همین اساس مجوزهای لازم از راه‌آهن اخذ شد و تعریض آن به‌زودی آغاز می‌شود.

«مروتی» با بیان اینکه تعریض این پل در حال طراحی است، افزود: مراحل طراحی به دلیل سستی خاک به تعویق افتاد اما امسال عملیات عمرانی آن تا پایان سال آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا بودجه سال جاری شهرداری مراغه ۹ هزار میلیارد ریال است که بیش از پنج هزار میلیارد ریال از آن عمرانی است.

گفتنی است شهرداری مراغه امسال در حوزه گردشگری نیز طرح‌ها و ایده‌های متعدد و منتوعی را دنبال می‌کند که برخی از آنها همچون طرح ساماندهی رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha