۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85615734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد روی ریل سرعت+ فیلم

یزد- ایرنا - طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و بدون مسکن در دولت قبل با اقدام جدی از سوی متولیان این طرح و تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های عامل روی ریل سرعت قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، مسکن و داشتن سرپناه که پرهزینه‌ترین و مهمترین دارایی خانوارها و مهمترین عامل تعیین ‌کننده کیفیت زندگی آنهاست از بدیهی‌ترین نیازها و ابتدایی‌ترین حقوق هر انسانی به شمار می‌رود که باید به بهترین نحو ممکن فراهم شود.

اهمیت این مساله تا جایی است که داشتن سرپناه متناسب با نیاز آدمی پس از غذا و تغذیه، اصلی‌ترین نیاز انسانی محسوب می‌شود و امروزه خانه دیگر فقط یک سرپناه برای حفاظت آدمی از شرایط بیرونی نیست بلکه مامن آرامش و سلامت روحی و روانی است که راحتی و آرامش انسان در آن تامین می‌شود. علاوه بر این در حوزه توسعه‌ای نیز، مسکن یکی از بنیان‌های اساسی توسعه در یک کشور قلمداد می‌شود که نقش چشمگیری در افول یا رونق اقتصادی آن کشور دارد.

در استان یزد همانند سایر نقاط کشور از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تلاش هایی برای ساخت مسکن در استان آغاز شد و در نخستین گام تامین زمین مورد نیاز در دستور کار متولیان قرار گرفت،این طرح در استان با نگاهی متفاوت با ساخت خانه ویلایی به جای واحدهای آپارتمانی به علت اینکه زمین کافی برای این امر وجود داشت پیگیری شد و به یزد در کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی انتخاب شد.

اکنون این طرح در استان یزد با سرعت قابل توجه مسیر تحقق و اجرایی شدن را طی می کند و جوانان این استان چشم امید برای خانه دار شدن به این طرح دوخته اند که بخشی از آنها طعم خانه دار شدن را چشیده و بخش دیگری در آینده با پیگیری های انجام شده، خانه دار می شوند.

استان یزد با توجه به پیشرفت مناسب پروژه های در دست اقدام و نیز جلسات منظم و مداوم شورای مسکن استان و احصاء اراضی، به عنوان استان پیشگام در طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور شناخته و معرفی شده است و نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۴۰ واحد در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به بهره برداری رسید.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد باعث شده که حدود ۵۶ هزار متقاضی واجد شرایط در این استان ، امید به خانه‌دارشدن خود را بیش از پیش به واقعیت نزدیک ببینند و تسریع و آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت استان است و روند اقدامات و پیشرفت فیزیکی آن به‌صورت مستمر پایش و ارزیابی می‌شود.

به همین منظور استاندار یزد روز چهارشنبه در تور رسانه ای با هدف اطلاع رسانی از روند اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن شهرستان یزد از این طرح بازدید کرد، این تور رسانه ای که حدود چهار ساعت طول کشید، جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان حضور داشتند و در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه ها قرار گرفتند.

طرح نهضت ملی مسکن به صورت جهادی در استان دنبال می شود

استاندار یزد با بیان اینکه این استان یکی از استانهای پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن در کشور است گفت: در مجموعه پردیس زندگی حدود یکهزار و ۱۰۰ هکتار واحد در نظر گرفته شده و بیش از ۲۰ هزار خانوار در این واحدها مستقر می شوند.

"مهران فاطمی " افزود: بیش از ۵۶۰ واحد مسکن در این پردیس آماده تحویل است و فرایندهای آن به شدت پیگیری می شود و برنامه داریم فاز اول این پردیس تا آذرماه به متقاضیان واگذار شود.

وی به واحدهای نهضت ملی مسکن در دهکده شهری در جاده بافق در محدود محمدآباد شهر یزد گفت: عملیات آماده سازی در این دهکده به سرعت در حال انجام است پ، امیدواریم آورده مردم به موقع برسد و مسئله وام بانکی هم رفع شود تا بتوانیم در اسرع وقت واحدها به متقاضیان واگذار شود.

فاطمی به ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و تصریح کرد: هزینه تمام شده این واحدها نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست و متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را پرداخت می کنند ضمن اینکه مردم استان از خانه ویلایی رضایت بیشتری دارند.

استاندار یزد افزود: سعی شده است نمای واحدهای ویلایی سنتی باشد و همچنین مصالح ساختمانی که در آن‌ها به کار رفته ، تولید داخل استان است.

وی ادامه داد: مجموعه کارگزاران و پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن استان بصورت جهادی پای کار هستند که این طرح های هر چه سریعتر به بهره برداری برسند.

تحویل ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان

مدیرکل  راه و شهرسازی استان یزد هم در این بازدید گفت: تاکنون ۱۶۹ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۶ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.

"احسان خواجه رضایی" با بیان اینکه برای همه متقاضیان زمین تامین شده است گفت: تاکنون ۱۲ هزار واحد به متقاضیان در استن تحویل داده شد، مابقی هم به مرور در سالجاری و سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد روی ریل سرعت+ فیلم

وی اضافه کرد: تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در حال ساخت است فقط چهار هزار واحد از پروژها به‌صورت طبقاتی است زیرا ساخت این طرح ها اواخر دولت دوازدهم آغاز شده بود.

خواجه رضایی ادامه داد: مسیر اجرای این طرحها با فراز و نشیب های زیادی همراه بود اما با پیگیری‌های مقامات استان و تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف رفع و طرح ها به سرعت در حال انجام است.

ساخت ۱۰ هزار نهضت ملی مسکن یزد توسط سازمان همیاری شهرداری های یزد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان یزد هم در بازدید سایت یک هزار و ۲۱۶ واحدی شهید محمدخانی شهر یزد گفت: این سازمان ساخت ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان، شامل چهار هزار واحد آپارتمانی و و ۶ هزار واحد ویلایی در دست ساخت دارد.

"محمدرضا عظیمی زاده‌" با بیان اینکه این طرح های با پیشرفت های متفاوت در دست اجرا هستند افزود: تاکنون حدود ۴۵۰ واحد تحویل متقاضیان شده و حدود ۶۰۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به زمان تحویل واحدها به متقاضیان اظهار کرد: تحویل پروژه‌ها به سه عامل آورده متقاضیان، سرعت‌عمل پیمانکاران و پرداخت تسهیلات پرداخت بستگی دارد.

عظیمی زاده با اشاره آماده تحویل ۱۷۴ واحد دیگر از سایت شهید محمدخانی، گفت: واحدهای مجموعه شهید محمدخانی دارای متراژی در حدود ۱۰۰ مترمربع است که قیمت تمام شده بدون مشاعات هر متر مربع ۱۱ میلیون تومان برآورد می‌شود.

ساخت ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در بازدید خبرنگاران از طرح ۵۸۵ هکتاری شهید آیت‌الله رئیسی در منطقه محمدآباد بخش مرکزی یزد(دهکده شهری) گفت: این طرح در چند فاز طراحی شده که در فاز اول شامل قریب به سه هزار و ۵۵۰ واحد خواهد بود.

"علیرضا نادریان‌زاده " با اشاره به تامین برق موقت کارگاههای این شهرک به همت شرکت توزیع برق استان افزود: همچنین شبکه آب و فاضلاب این شهرک هم طراحی شده است.

وی تصریح کرد: عملیات آماده سازی این شهرک تقریباً به اتمام رسیده و تاکنون یک میلیون سنگ جدول در معابر این سایت نصب شده است.

نادریان زاده گفت: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ساخت ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن را در استان در دست اقدام دارد که در ۲ قالب گروه ساخت و بنیاد ساخت پیگیری می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن از سوی این بنیاد تحویل متقاضیان استان شده است و تا پایان سال نیز در قالب بنیاد ساخت ۴۰۰ واحد و در قالب گروه ساخت تقریباً چهار هزار به متقاضیان واگذار می شود.

مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن(نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افرادسرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha