۴۸ برنامه به مناسبت هفته فراجا در قشم پیش‌بینی شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۴۸ برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا در این شهرستان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه هفته فراجا از (۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳) با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» برگزار می شود، اظهار کرد: غبارروبی و گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، آشنایی دانش آموزان با وظایف این پلیس در مدارس و مساجد و برپایی میز خدمت از اهم این برنامه‌هاست.

وی، حضور کارکنان و پرسنل انتظامی در نماز جمعه، ارائه گزارش به مردم، دیدار با امام‌ جمعه، فرماندار، مسوولان و روحانیان را از دیگر برنامه‌های هفته فراجا در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بیان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن، دیدار مردمی با جزیره نشینان و عموم مردم، مسابقات فرهنگی و ورزشی، معرفی و تجلیل از فرماندهان و مدیران نمونه انتظامی، تجلیل از پرسنل نمونه ترافیکی و تجلیل از زنان شاغل در این فرماندهی انتظامی از دیگر برنامه های هفته فراجا در این شهرستان مرزی خواهد بود.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه برای فراجا است، اضافه کرد: تامین آسایش و امنیت پایدار، با تمام توان و قدرت با الهام از احکام نورانی اسلام و با تلاش جهادی و پیروی از فرماندهی معظم کل قوا همچنان سرلوحه کار کارکنان این نیرو است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در جامعه ناظم اجتماعی است و باید با مشارکت همه آحاد جامعه در نظم اجتماعی تلاش کنیم، گفت: گرامیداشت هفته فراجا فرصتی مناسب برای تعامل بیشتر مردم با پلیس در تحقق این نظم است چرا که اجرای طرح های امنیتی و انتظامی بدون مشارکت مردم بسیار سخت و مشکل است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم یادآور شد: با توجه به موقعیت کنونی کشور و اتفاقات اخیر احتمال جابجایی در زمان و مکان برخی از این برنامه ها در این شهرستان مرزی وجود دارد که اطلاع رسانی خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha