۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85558118
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در قشم ۹۰ درصد افزایش یافت

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۵۵ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون توسط پلیس این شهرستان مرزی دستگیر شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مدت یادشده به همت عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قشم ۱۳۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این جزیره کشف شد.

وی با اشاره به اینکه از این مقدار کشفیات ۱۰۲ کیلوگرم تریاک بوده است، توضیح داد: تریاک، گل، هرویین و شیشه به ترتیب بیشترین فراوانی کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر قشم در این مدت است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم در مورد کشفیات مواد مخدر صنعتی در این جزیره نیز گفت: در این مدت با توجه به افزایش عملیات پلیس ۱۲۴ گرم شیشه، ۲ کیلو و ۵۹۲ گرم حشیش، ۲۶ کیلو و ۶۵۵ گرم شیشه و تعداد ۵۴ هزار و ۲۹۱ عدد قرص روان گردان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: در مدت یادشده ۴۵۸ معتاد متجاهر در سراسر این جزیره جمع‌آوری شدند که نسبت به سال گذشته افزایش ۹۸ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت، پنج دستگاه خودرو، سه دستگاه موتورسیکلت و هفت قبضه سلاح گرم و سرد از سوی ماموران انتظامی از سوداگران مرگ توقیف و کشف شده است.

سرهنگ مرادی از قشموندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر، مشروبات الکلی، مزاحمت ها، نزاع و درگیری های دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به شماره ۱۱۰ اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha