۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۱
کد خبر: 85617891
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی همدان مقاوم سازی شده است

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: ۷۳ درصد از واحدهای مسکونی در این شهرستان از زمان اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

داود سوری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکنون، ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی وقوع حوادث و بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله، همواره مدیریت بحران از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت و دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

سوری بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی و عضو در مدیریت بحران کشور، برنامه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته را در همین راستا به خدمت گرفته و با برنامه‌ریزی در چهار مرحله مدیریت بحران شامل پیشگیری ، آمادگی، مقابله و بازسازی همواره نقش زیادی را در مدیریت حوادث داشته است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات موثر می‌توان در گام نخست مدیریت بحران یعنی پیشگیری را نام برد که بنیاد مسکن به عنوان متولی بخش مسکن روستایی ، با برنامه ریزی جهت نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی همه ساله تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را با استفاده از تسهیلات مسکن، نوسازی و مقاوم سازی می کند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان خاطر نشان کرد: در روستاهای این شهرستان ۷۸ هزار و ۱۳۶ نفر شامل ۲۲ هزار و ۳۳۴ خانوار روستایی در ۱۸ هزار و ۴۳۹ واحد مسکونی ساکن هستند.

وی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان همدان را ۷۳درصد اعلام کرد و ادامه داد: با احتساب تعداد خانوار فرعی و بدون مسکن روستایی شهرستان همدان ، نیازمند ساخت ۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاهای شهرستان هستیم.

وی گفت: هم اینک مبلغ تسهیلات مسکن روستایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شده است.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا دارد و طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور انجام می شود و هدف آن زیباسازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست.

شهرستان همدان با جمعیت نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر و از ۲ بخش و ۹ دهستان تشکیل شده و مرکز استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha