روزانه بیش از ۲۰ میلیون سفر در تهران انجام می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ با توجه به اهمیت ایمنی در ترددهای شهری گفت: روزانه بیش از ۲۰ میلیون سفر درون شهری در این کلانشهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور روز دوشنبه در سومین گردهمایی مهندسی ایمنی ترافیک اظهار کرد: روزانه ۳۵۰ هزار خودرو تنها از مسیر آزادراه تهران - کرج عبور می‌کنند که این موضوع اهمیت ایمنی در سفرها و رفت‌ وآمدهای روزانه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود : ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت در شهر تهران هستند و حدود ۴ میلیون نفر نیز جمعیت شناور در تهران وجود دارد که در حال تردد هستند اگر این موارد و آمارها و عددها را کنار هم بگذاریم نتیجه می‌گیریم که اهمیت ایمنی در این سفرها بسیار مشخص و مهم است.

وی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در نیمه اول امسال افزود: ۷۸ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران، یا در حین انتقال به بیمارستان و یا پس از ورود به بیمارستان رخ داده که اهمیت بحث ایمنی و سلامت را نشان می‌دهد.

معابر را برای متخلفین در معابر شهر تهران ناامن می‌کنیم

رییس پلیس راهور تهران بزرگ پیشنهاد داد در تهران نیز مسیر سبز جهت تردد ایمن احداث شود.

وی گفت: طرح ۱۰ با اقداماتی زود بازده و کم هزینه از دی ماه سال گذشته اجرایی شد، در اتاق فکر فکری که تشکیل شده تصمیم گرفت شد که طرح اجرا شود تا فوتی‌های تصادفات به حداقل برسد و نتیجه این شد که ۴۰ نفر کاهش تصادفات فوتی در نیمه اول امسال داشتیم.

سرهنگ موسوی پور یادآور شد: بیش از ۹ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که نیاز است با فرهنگ سازی و بستر سازی شرایطی را فراهم کنیم که راکبین موتورسیکلت به استفاده از کلاه ایمنی ملزم شوند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد ۴۰ درصد از کل فوتی‌ها مربوط به فوت موتورسواران و ۶۰ درصد نیز از کل تصادفات مربوط به تصادفات جرحی موتورسواران است.

وی گفت: حدود ۳۰۰ و یا ۴۰۰ هزار موتورسیکلت در بحث پیک موتوری در شهر تهران کار می‌کنند که تصمیم داریم به سراغ آنها رفته و طرح ایمنی و سلامت را در خصوص آنها اجرایی کنیم البته ادارات و سازمان‌ها خیلی در این مهم می‌توانند به پلیس راهور کمک کنند.

به گفته وی، اینکه فقط بگوییم پلیس به تنهایی می‌تواند این اقدامات را انجام دهد نمی‌شود و همه باید به اتفاق با یکدیگر همکاری کرده تا بتوانیم به خوبی مسوولیت‌های خود را انجام دهیم البته با مشارکت شهروندان بحث همه با هم کلاه ایمنی را همانند اجرای طرح همگانی استفاده از کمربند ایمنی می‌توانیم در جامعه نهادینه نماییم.

سرهنگ موسوی پور یاداور شد: حتما استفاده از کلاه ایمنی را می‌توانیم در جامعه نهادینه کنیم لذا در هر جلسه‌ای که شرکت کردیم با خود کلاه ایمنی بردیم و به بخشی از مراجعین و کارکنان راکب موتور کلاه کاسکت هدیه دادیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح ۱۰ به برنامه ۱۰ تغییر یافت که این مهم قطعا نیاز بود ضمن اینکه طرح ۲۰ هم در سه موضوع اقدامات مهندسی ترافیک برخورد با تخلفات و اقدامات آموزشی اجرایی شده است.

به گفته وی، بسته‌ای پیشنهادی در قالب هوشمندسازی آماده کردیم که مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم دربازه زمانی ۲ ساله بتوانیم این ۴۵ هزار و ۲۰۰ مورد از این سامانه را هوشمند سازی کنیم.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: قرار است ۱۰ دوربین پرتابل که قابلیت جابجایی دارند را شهرداری تهران به پلیس راهور تحویل دهد البته ما با همین چند دوربین پورتابل با برخورد با تخلفات معابر را برای متخلفین ناامن می‌کنیم.

وی ادامه داد: جلسات همیشگی و مستمری با معاونت‌های مختلف شهرداری تهران داریم که فقط در ۶ ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن آسفالت با توصیه پلیس راهور در معابر شهر تهران ریخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha