۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
کد خبر: 85620854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش ثمرین میزبان جشن گردو اردبیل

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
کد خبر: 85620854
بخش ثمرین میزبان  جشن گردو اردبیل

اردبیل - ایرنا - بخشدار ثمرین شهرستان اردبیل اعلام کرد: نخستین جشنواره استانی گردو با هدف معرفی این محصول مرغوب بومی و دیگر ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان، با مرکزیت و میزبانی بخش ثمرین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسلام عبدی عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گردو در بخشداری ثمرین شهرستان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فرمانداری اردبیل، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی بخش ثمرین، دهیاران بخش و دستگاه‌های متولی روز جمعه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ برگزار می‌شود. بخش ثمرین میزبان  جشن گردو اردبیل

وی افزود: در این جشنواره بیش از ۲۵ غرفه دایر خواهد شد و علاوه بر گردوی مرغوب استان، محصولات و مواد غذایی و صنایع دستی نیز ارایه و برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش ثمرین، ظرفیت بالایی در تولید گردو دارد و گردوی این بخش زبانزد خاص و عام است و هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و فرهنگی منطقه و حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل، چند اصله از کهنسال‌ترین درختان گردو و چنار ثمرین سال ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی به عنو ان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

بخش ثمرین با مرکزیت شهری به همین نام در ۱۶ کیلومتری شهر اردبیل و در دامنه کوه سبلان شرایط اقلیمی مناسب برای کشاورزی و باغداری دارد.

استان اردبیل چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌ها گردو دارد.

شهرستان خلخال با تولید بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن گردو در سال از قطب‌های بزرگ تولید گردو استان اردبیل و همچنین کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha