۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رییس‌جمهور شهید به خراسان‌شمالی اختصاص داشت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور شهید به روستاهای استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در همایش استانی روز ملی روستا و عشایر در تالار حافظ بجنورد اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال به سازمان جهاد برای اجرای طرح های بخش کشاورزی و ۱۲ هزار میلیارد ریال برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: جذب اعتبارات سفر باعث توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری منطقه خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به ۱۹ مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: اعتبارات این سفر باعث جهش در بخش های مختلف شد که در بخش زیر ساخت ها تحولی در این استان رخ داد.

وی عنوان کرد: سفر رهبری به استان برکات زیادی در بخش های مختلف داشت که آموزش و پرورش استان را متحول کرد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: سد گلمندره شهرستان گرمه از دیگر دستاوردهای عمرانی است که نقش موثری در کنترل و مهار سیلاب های استان داشت.

وی اظهار کرد: سد گلمندره گرمه از طرح های نیمه تمام با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که با پیگیری های انجام شده در ردیف طرح های اولویت دار دولت سیزدهم قرار گرفت و تکمیل شد.

سد "گلمندره" در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر قرار دارد.

توسعه روستا در گرو برنامه ریزی

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه روستا در گرو برنامه ریزی برای عملیاتی شدن طرح ها است تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن باعث موفقیت در روستا نمی شود.

وی ادامه داد: اکنون باید اجرای برنامه ها و فعالیت ها طبق اسناد و برنامه ریزی شده، هماهنگ و همسو باشد تا توسعه در روستاها محقق شود.

حسین نژاد به برخی از مشکلات حوزه روستا و عشایر از جمله نبود جاده بین مزارع، خرابی ایلراه ها، کمبود زیر ساخت های توسعه در روستاها و عشایر اشاره کرد و افزود: تمامی این مشکلات باید توسط سازمان ها، دستگاه ها و ارگان ها به طور هماهنگ و متمرکز انجام برطرف شود.

همایش استانی روز ملی روستا و عشایر با حضور دهیاران و عشایر خراسان شمالی در تالار حافظ بجنورد برگزار و در این آیین از تعدادی از روستاییان و عشایر در روستاها تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha