۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85622705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۶ پرونده قضایی در خصوص فرآورده‌های دامی فاسد در دزفول

دزفول - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت: بیش از هفت هزار کیلوگرم فرآورده مشکوک ضبط و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آنها معدوم و ۶ پرونده قضایی برای عرضه فرآورده‌های خام دامی طی ۶ ماهه نخست سال جاری در دزفول تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، محسن ورجاوند روز چهارشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه، سردخانه، هایپر مارکت و فروشگاه طی ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد.

وی افزود: شهرستان دزفول در پرورش ماهی قزل آلای سردابی، ماهی خاویاری، انواع پرندگان، طیور صنعتی و بومی، پرورش صنعتی بوقلمون و بلدرچین ظرفیت‌های خوبی درد و قطب تولید مرغ گوشتی، دام سبک، گوشت قرمز است.

ورجاوند اظهارکرد: ۳۸۰ هزار راس دام سبک، ۲۵۰ هزار راس دام عشایر برون کوچ و ۳۵ هزار راس دام سنگین گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد که خدمات‌رسانی به این جمعیت به ویژه در مناطق سخت‌گذری مانند احمدفداله بسیار دشوار است.

رییس اداره دامپزشکی دزفول از همکاری اداره کل دامپزشکی بابت ارائه خدماتی چون واکسیناسیون، ویزیت، درمان، سمپاشی و آموزش در منطقه سخت گذر احمدفداله دزفول قدردانی کرد و گفت: کلیه خدماتی که از طرف دامپزشکی به دامداران ارائه می شود رایگان است.

وی از انجام ۸۰۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سبک در ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۳۵ هزار راس دام سنگین گاو و گاومیش علیه تب برفکی واکسیناسیون شده است.

ورجاوند ادامه داد: موردی از ابتلا به بیماری‌های واگیردار و گسترش گله در بین دام‌های دزفول گزارش نشده که علت آن انجام واکسیناسیون به موقع و گسترده از نزدیک‌ترین تا دورافتاده ترین روستا است.

رییس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به مشکلات شهرستان دزفول گفت: وضعیت خودروهای حمل لاشه در دزفول مناسب نیست که نیاز است نسبت به تامین خودروی سردخانه دار و راه اندازی سیستم پیش سرد در کشتارگاه اقدام شود.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان نیز صیانت از سرمایه جمعیت دامی و ایجاد اشتغال از این طریق را از جمله وظایف دامپزشکی عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۶۰۰ نوع عامل عفونی بیماری‌زا در انسان وجود دارد که نیمی از آنها از دام به انسان قابل سرایت است.

وی کنترل بهداشت و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ضروری دانست و تصریح کرد: بیماری‌های متعدد و مرگباری از دام به انسان منتقل می‌شود که درمان و کنترل آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

ناصر عسکری فرد با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول در تولید و پرورش دام، طیور و آبزیان گفت: عشایر زیادی هر ساله به دزفول کوچ می‌کنند که نیازمند مراقبت و مدیریت هستند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از خدمات شبانه‌روزی نیروهای دامپزشکی دزفول قدردانی کرد و افزود: باید کاری کنیم که به تخت بیمارستانی جدیدی نیاز نباشد که این موضوع با ارائه خدمات بهداشتی بیشتر محقق می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مدیریت شهری و برقراری تعاملات بیشتر با دامپزشکی، جامعه از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مصون بماند و مراجعه مردم به مراکز درمانی به حداقل برسد.

عسکری‌فرد عملیات غرورانگیز وعده صادق ۲ توسط دلیرمردان کشور را تبریک گفت.

تشکیل ۶ پرونده قضایی در خصوص فرآورده‌های دامی فاسد در دزفول

رییس شورای نظام دامپزشکی خوزستان نیز در این نشست گفت: مردم نیکوکار دزفول در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و مدرسه سازی پیشتاز هستند که نشانه توجه آنها به این حوزه‌ها است.

سعد گورانی‌نژاد، گرامیداشت روز دامپزشکی در صحن علنی شورای شهر دزفول را ارزشمند دانست و گفت‌: دامپزشکی با نظارت بر بهداشت فراورده‌های خام دامی تاثیر بسزایی در تقویت بنیه و سیستم ایمنی بدن دارد که موجب پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر کوچکی در سیاستگذاری‌های این سازمان ممکن است منجربه فاجعه و طوفانی از بیماری‌ها شود که این موضوع نشانه اهمیت حفظ جایگاه سلامت دام است.

رییس نظام دامپزشکی خوزستان به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت:محدودیت هایی در خصوص درمانگاه‌های حیوانات خانگی از طرف شهرداری‌ها اعمال می‌شود که نیاز است شهرداری در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

گورانی‌نژاد افزود: برای عقیم‌سازی سگهای ولگرد در خوزستان به عنوان مطالبه شهروندان پیگیری‌هایی صورت گرفته که نیازمند همکاری است.

وی بیان کرد: بروز بیماری‌های مشترک زیادی بین انسان و سگ می‌تواند فاجعه آور باشد و سلامت جامعه را مختل کند که برای کنترل این بیماری‌ها می‌توان از بخش خصوصی کمک گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha