استاندار همدان: رونق اشتغال مددجویان کمیته امداد در گرو تکمیل زنجیره مهارت‌آموزی است

همدان - ایرنا - استاندار همدان با اعلام این‌که مهارت‌آموزی به مددجویان باعث توانمندسازی پایدار می‌شود، گفت: باید زنجیره‌ای از مهارت‌آموزی و خدمات حمایتی برای خانواده افراد زیرپوشش این نهاد فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، حمید ملانوری‌شمسی روز چهارشنبه در دیدار با معاون اشتغال کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره)، افزود: توانمندسازی افرادی زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی به‌خصوص آنان که افراد دارای استعداد و توانایی بالقوه‌، حائز اهمیت است، .

استاندار همدان تصریح کرد: مددجویان نیازمند کمک و حمایت هستند تا بتوانند از شرایط فعلی خارج شده و روی پای خود بایستند.

وی یادآور شد: باید مددجویان از مرحله آموزش مهارت تا پشتیبانی مالی، بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی، حمایت شوند تا بتوانند به طور مستقل زندگی کنند.

ملانوری شمسی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای توانمندشدن مددجویان در تولید و کارآفرینی و تلاش برای فراهم‌کردن دسترسی آنان به منابع مالی مناسب و بازارها باید در دستور کار دستگاه‌های حمایتی باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی محلی در زمینه‌هایی که تقاضای زیادی در کشور دارند، می‌تواند هم به اقتصاد محلی کمک کند و هم اشتغال‌زایی پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد فراهم آورد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha