۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85625275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان‌شمالی رتبه دوم اشتغال بخش کشاورزی را دارد

بجنورد- ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی گفت: این استان با ۳۰.۴ درصد اشتغال در کشاورزی رتبه دوم شاغلان این بخش را در کشور دارد.

اسماعیل براتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اکنون حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در خراسان‌شمالی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: استان کرمان با ۳۹.۷ درصد و آذربایجان غربی با ۲۶.۶ به ترتیب در جایگاه نخست و سوم بیشترین شاغلان بخش کشاورزی کشور قرار دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی یادآور شد: سهم بخش صنعت و خدمات نیز در اشتغال خراسان شمالی به ترتیب ۲۹.۸ درصد و ۳۹.۸ درصد است.

براتی در خصوص سهم بخش های مختلف اقتصادی از تولید خراسان شمالی نیز گفت: ۶۴.۵ درصد مربوط به خدمات، ۲۱.۹ درصد مربوط به صنعت و ۱۳.۷ درصد نیز مربوط به کشاورزی است.

وی با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان ماه در خراسان‌شمالی همزمان با سراسر کشور، گفت: طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان با همکاری ۲۹۹ نفر نیروی اجرایی آغاز خواهد شد.

براتی افزود: این طرح با هدف تهیه فهرست بهره برداران کشاورزی، تهیه اطلاعات پایه ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی و گردآوری آمار مربوط به سطح کشت اجرا می شود.

خراسان شمالی دارای ۶۳ هزار و ۱۴۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی است که ۱۸ درصد از آن اراضی دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha