۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85630539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهار هزار تن انگور خراسان‌شمالی صادر شد

۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85630539
چهار هزار تن انگور خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار هزار تن انگور استان از ابتدای مهرماه سالجاری تاکنون به کشورهای عراق، پاکستان و روسیه صادر شده است.

صفدر صفدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که سال گذشته تنها ۶۰۰ تن انگور و ۳۵۰ تن برگ شور از خراسان شمالی به سایر کشورها صادر شد.

وی افزود: پیش بینی می شود صادرات انگور استان در سالجاری به ۶ هزار تن برسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ تن انگور کلاهداری از تاکستان های این استان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی بر انبار داری انگور در استان تاکید کرد و گفت: ۲ هزار تن انگور کلاهداری در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است که در شب یلدا و ایام عید نوروز وارد بازار خواهد شد.

صفدری خاطرنشان کرد: اکنون قیمت انگور در تاکستان ها با توجه به کیفیت ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار ریال است که کشاورزان محصولات درجه یک و ۲ خود را برای ارسال به تهران و صادرات اختصاص می دهند.

وی افزود: انگور درجه سه، چهار و پنج نیز توسط پنج ایستگاه خرید از باغ داران با قیمت ۹۰ تا ۱۱۰ هزار ریال جمع آوری و به کارخانجات در راستای فرآوری ارسال می شود که این امر باعث کاهش ضایعات محصول شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: ۶ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در استان وجود دارد که ۲ سردخانه برای نگهداری انگور اعلام آمادگی کرده اند و از کشاورزان می خواهیم از این فرصت برای ذخیره سازی محصول خود استفاده کنند.

صفدری خاطرنشان کرد: اگر محصول باغی پس از چیدن وارد سردخانه ها شود کاهش دما باعث ماندگاری بیشتر و کاهش ضایعات محصول باغی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲۹ محصول باغی در استان خراسان‌شمالی وجود دارد که مهمترین آن انگور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha