امسال برای ۱۴ پرونده مرتبط با استاندارد در چهارمحال و بختیاری جریمه صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای ۱۴ پرونده مرتبط با استاندارد در این استان جریمه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پژوهش روز شنبه در نشست با خبرنگاران با گرامی‌داشت ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد تاکید کرد: از این تعداد ۱۲ پرونده با جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی در حوزه صنایع‌غذایی، یک پرونده با جریمه ۹۰۰ میلیارد ریالی در حوزه صنعت ساختمان و یک پرونده مربوط به مکانیک و فلزشناسی با جریمه تذکر و اخطار بوده است.

وی افزود: امسال تاکنون ۳۵۰ فقره بازرسی از تجهیزات تفریحی استان انجام و ۶ مجموعه به‌علت توجه نکردن به تذکرها در راستای استانداردسازی به دادگاه ارجاع شد که جریمه آن‌ها از ۶ ماه حبس تا پرداخت نقدی است.

پژوهش تصریح کرد: تاییدیه آسانسور دستگاه‌های دولتی، تجهیزات پارک‌ها، اندازه‌شناسی و خالص‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل استاندارد است.

وی با اشاره به بررسی ۱۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد چهارمحال و بختیاری یادآور شد: واحدهایی که استاندارد اجباری در راستای کیفیت کالا را رعایت نکنند به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشمول بودن هشت واحد خدماتی شامل خانه سالمندان، کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، اتاق مادر و کودک، هتل‌ و هتل‌آپارتمان‌ها برای استاندارد اجباری اظهار داشت: ۱۵ واحد خدماتی دیگر در آینده مشمول استاندارد اجباری می‌شوند.

وی با اشاره به مشخص کردن وظیفه‌هایی از سوی سازمان استاندارد ایران برای ادارات‌کل استان‌ها اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در زمینه عمل به این وظایف جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است.

پژوهش گفت: اداره‌کل استاندارد در ۲ سال متوالی برای در محور بهبود محیط کسب‌وکار در بیست‌وهفتمین جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha