۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85628679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: ۴۰۰ هزار نفر از لرستان مهاجرت کرده اند

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری این استان به سایر مناطق کشور مهاجرت کرده اند که دلیل عمده آن بیکاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس ابراهیمی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه پروژه ساختمانی بانک قرض الحسنه مهر شعبه انقلاب و چهار واحد اقامتی مامور سرای استان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و منابع و مصارف بانک ها اظهار کرد: باید برنامه ریزی های دولت و مجلس در راستای تعادل کشور، نزدیک شدن وضعیت اقتصادی استان ها به یکدیگر و برقراری توازن اقتصادی و معیشتی مناطق مختلف باشد.

وی ادامه داد: همه صنعت لرستان به اندازه فولاد مبارکه یا تراکتورسازی نیست و حدود هفت درصد منابع بانکی در اختیار تهران و البرز است، اما استان ها در پرداخت منابع و سهم ها به صورت یکسان دیده شده اند که همین سهم ها نیز با مشقت پرداخت می شود.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سهم لرستان از منابع ۱۳ هزار میلیارد ریالی جز سه تبصره ۲ در اختیار بانک مهر و رسالت بود در حالیکه نبود منابع را دلیل کندی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه عنوان می کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کل منابع قرض الحسنه کشور ۳۲۰ هزار میلیارد ریال است عنوان کرد: ۶۴۰ هزار میلیارد ریال در نوبت پرداخت تسهیلات ازدواج داریم اما تنها یک پنجم از مجموع متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: رسالت مجموعه بانک دولتی مهر، پرداخت تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد بوده و چنانچه به علت کمبود منابع، پرداختی نداشته باشد از رسالت خود فاصله گرفته است بنابراین انتظار می رود با نگاه اجتماعی و فرهنگی به این مسائل بنگرد.

وی تصریح کرد: هرچند کمیته امداد در راستای ماندگاری افراد در روستاها اقدامات مهمی صورت داده است اما برای اینکه حاشیه نشینی ایجاد نشود باید وضعیت اقتصادی شهروندان را با پرداخت تسهیلات خرد اشتغالزایی و آموزش های فنی و حرفه ای تقویت کرد تا آمار مهاجرت کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha