مربی تیم ملی هندبال بانوان:برای انتخاب بازیکنان تیم ملی،مسابقات لیگ برتر را زیرنظر داریم
آرشیوی

شیراز-ایرنا- مربی تیم ملی هندبال بانوان رده سنی بزرگسال با اظهاراینکه برای انتخاب بازیکنان تیم ملی تمام مسابقات لیگ برتر را زیر نظرداریم،‌گفت:‌ بهترین های لیگ برتر به منظورداشتن تیمی قوی برای مسابقات آسیایی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.   

نشمین شافعیان،سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در شیراز بیان کرد:پس از پایان هفته چهارم لیگ برتر، مسابقات به مدت ۲ماه تعطیل خواهد شد و در این مدت اردوی تیم ملی را برگزار خواهیم کرد.

بازی تدارکاتی با تیم های خارجی نیاز است

وی درمورد انجام بازیهای تدارکاتی با تیم های خوب خارجی هم گفت:‌ خدا را شکربرای اولین بار در تیم ملی جوانان رخ داد و تیم بلاروس را دعوت کردیم که اثرگذار بود وامیدوارم برای تیم بزرگسالان هم این اتفاق رخ دهد و چند تیم خوب خارجی را برای چند بازی به ایران دعوت کنیم تا بازیکنان محک جدی بخورند و بتوانیم در مسابقات آسیایی که از ۱۱ تا ۲۳ آذر ماه سال جاری در هندوستان برگزار می شود،نتایج خوبی بگیریم.

مربی تیم شهید چمران لارستان ادامه داد: رقابت های لیگ برتر تا پایان هفته سوم درسطح خوبی برگزار شده چرا که بازیکنان ملی پوش در تیم های مختلف تقسیم شده اند از این رو کیفیت مسابقات را بالابرده است.

شافعیان در مورد اینکه چرا تیم بافق یزد که مدافع عنوان قهرمانی است در انتهای جدول قرار دارد گفت:‌ این تیم ضعیف نشده و ترکیب فصل گذشته خود را حفظ کرده اما سایر تیم ها قوی شده اند برای همین هم رقابت ها نزدیک شده که این امر بیانگر رشد لیگ برتر است که به نفع تیم های ملی است.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان:برای انتخاب بازیکنان تیم ملی،مسابقات لیگ برتر را زیرنظر داریم
شافعیان مربی تیم ملی هندبال زنان ایران

قول قهرمانی نمی دهم

مربی تیم شهید چمران در باره این تیم هم گفت:‌ همه تلاش ما براین است که بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات لیگ برتر بگیریم و از آنجا که رقابت ها به هم نزدیک است نمی شود قول قهرمانی داد و تیم ما از هفته دوم به آمادگی مطلوبی رسید و ۲ بازی سخت برگزار کردیم و هم اینک هم صدرنشین هستیم و در هفته چهارم میزبان تیم گچساران هستیم که این بازی هم دشوار است.

شافعیان گفت: طبق جدول تاکنون سه بازی خانگی پشت سر هم برگزار کردیم که برای دور برگشت کار سخت می شود چرا که باید در خانه حریفان بازی کنیم اما این برنامه ریزی پیش آمده و در گذشته هم یکی ۲ بازی خانگی را پشت سر هم برگزارمی کردیم.

هندبال فارس یکی از قطب های کشور است

مربی تیم ملی هندبال گفت:‌ استان فارس همیشه از تیم های ریشه دار و خوب کشور بوده که بازیکنان زیادی در تیم ملی داشته برای همین یکی از قطب های هندبال کشور است که ۲ تیم آقایان و ۲ تیم بانوان در لیگ برتر دارد و این امر بیانگر وجود استعدادهای خوب این رشته هم از نظر بازیکنان، هم داور و هم مربی است که کمتر استانی این ظرفیت را دارد، هر چند اصفهان هم قطب برتر محسوب می شود و خوب سرمایه گذاری کرده اند.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان:برای انتخاب بازیکنان تیم ملی،مسابقات لیگ برتر را زیرنظر داریم
لیگ برتر بانوان

مسئولان استان ازسرمایه گذار هندبال لارستان حمایت کنند

شافعیان با اظهار اینکه مسعود راستی مدیر باشگاه شهید چمران لارستان سالهاست که در این رشته سرمایه گذاری کرده و امسال هم علاوه بر تیم بانوان، تیم آقایان هم در لیگ برتر دارد و انتطار داریم مسئولان استان از اینگونه افراد دلسوز که برای ورزش هزینه می کنند مورد حمایت قرار دهند تا آنها در ادامه راه دلسرد نشوند و از همکاری خوب هیات هندبال فارس هم که چهار تیم در لیگ برتر دارد تشکرمی کنیم.

.

تیم ملی هندبال بانوان بزرگسال ایران خود را برای مسابقات آسیایی هندوستان که از ۱۱ تا ۲۳ آذر ماه برگزار می شود،‌ آماده می کند.

هفته چهارم رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان ایران جمعه ۲۷ هفته مهرماه برگزار می شود و سپس این مسابقات به مدت ۲ ماه به دلیل برگزاری اردوی ملی تعطیل خواهد شد و پس از پایان مسابقات آسیایی بعد از ۲۳ آذرماه هفته پنجم از سر گرفته خواهد شد.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان:برای انتخاب بازیکنان تیم ملی،مسابقات لیگ برتر را زیرنظر داریم
فینال لیگ برتر بانوان

کازرون و لارستان قطب هندبال

شهرستان کازرون ولارستان از دیرباز از قطب‌های مطرح کشور در رشته هندبال بوده اند که ملی پوشان زیادی هم داشته برای همین هم این شهرستان ها با رشته جذاب هندبال عجین شده اند.

چهار تیم لیگ برتری

هندبال تنها رشته ای در فارس است که چهار تیم در لیگ برتر دارد،که می توان به تیم شهید چمران لارستان در رده بانوان و اقایان اشاره کرد. همچنین تیم زاگرس جنوبی کازرون در بخش بانوان و تیم نیروی زمینی در رده مردان از این شهر ستان در لیگ برتر کشور بازی می کنند.

به نظر می رسد استان فارس، سرزمین آمایش هندبال است که باید به شهرستان هایی همچون کازرون، لارستان ،آباده، فسا و استهبان در این رشته نگاه ویژه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha