پیشرفت واحدهای مسکونی شهرک پرواز همدان به ۶۰ درصد رسید

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه پیشرفت برخی از واحدهای مسکونی شهرک پرواز همدان به ۶۰ درصد رسیده است، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرک تازه تاسیس شتاب خوبی دارد و دیوارچینی برخی از بلوک‌ها پایان یافته است.

داود سوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرک پرواز همدان، هشت محله (زون) دارد که عملیات ساخت بلوک‌های ساختمانی در همه این محلات آغاز شده است و محله‌های ۲، سه و پنج بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت برخی از ساختمان‌ها به ۶۰ درصد نیز رسیده است، افزود: میانگین اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این سه محله(۲،۳،۵) ۳۰ درصد است و تا ۱۰ روز آینده وارد مرحله اجرای نما و نازک کاری می‌شود.

سوری تصریح کرد: بخش‌هایی از محله‌های ۶، هفت و هشت، به دلیل برخی از مشکلاتی همچون داشتن معارض پیشرفت اجرایی کمتری نسبت به سایر محله‌ها دارد.

وی ادامه داد: مالکیت زمین بخش‌هایی از این سه محله متعلق به شهرداری بود که باید برای همکاری بیشتر و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه، نسبت به جمع آوری سوله و محل نگهداری حیوانات بدون صاحب اقدام کند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه قرار است ۵۰۰ واحد در اراضی تصرف شده توسط شهرداری ساخته شود، گفت: در آخرین بازدیدی که همراه با فرماندار و مسوولان همدان از این شهرک تازه تاسیس داشتیم، قرار شد شهرداری همدان همکاری لازم نسبت به جمع‌آوری تجهیزات خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ هکتار زمین توسط استانداری همدان به منظور اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز تخصیص یافته است که با عقب نشینی دیوار نمایشگاه بین المللی همدان، همه محدوده آن، به جز هفت هزار متر مربع در اختیار شهرداری، آزادسازی شده است.

سوری عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پرورش، آب، برق، گاز و سایر دستگاه‌های خدمات رسان موظفند همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، زیرساخت‌های مورد نیاز متقاضیان را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه از محل آورده متقاضیان و تسهیلات واگذارشده از سوی بانک مسکن تامین می‌شود، تاکید کرد: بانک مسکن با همکاری خوبی که داشته اعتبار مورد نیاز را به موقع پرداخت کرده است اما برخی از متقاضیان نسبت به واریز وجه مورد نیاز کم کاری کرده اند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان تصریح کرد: امتیاز بندی متقاضیان متناسب با تامین وجه مورد نیاز و همچنین تعداد اعضای خانوار و برخی از موارد دیگر ارزیابی می‌شود و واحد مسکونی هر متقاضی، بر اساس این امتیاز مشخص خواهد شد.

وی افزود: ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز ساخته خواهد شد و بر اساس پیش بینی صورت گرفته نخستین واحدهای این شهرک تا پایان شهریور ۱۴۰۴ تحویل متقاضیان می‌شود.

سوری عنوان کرد: فاز نخست این پروژه شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی می‌شود و محله‌های شماره ۲، سه، چهار، پنج و هفت در این فاز قرار دارد.

وی ادامه داد: محله شماره یک ۷۲۰ واحد و محله شماره پنج به عنوان بزرگترین محله این شهرک یک هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha