یک واحد متخلف خرید و فروش ضایعات در قشم پلمب شد

قشم - ایرنا - رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم از پلمب یک واحد متخلف جمع آوری، خرید و فروش ضایعات در روستای مسن این جزیره خبر داد.

شاهمراد جعفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این انبار غیرمجاز جمع آوری و خرید و فروش ضایعات با توجه به رعایت نکردن معیارهای محیط زیستی در این روستا، شکایت اهالی جامعه محلی، پس از صدور اخطاریه های لازم و در نتیجه آلودگی محیط زیست با حکم مرجع قضایی با همکاری پایگاه دریابانی پلمب شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از ایجاد آلودگی در منابع آب، خاک و هوا، پایش مستمر واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در سرتاسر این شهرستان به طور جدی در دستور کار این اداره قرار دارد و در راستای اجرای قانون با مخربان محیط زیست در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به شدت برخورد خواهد شد.

یک واحد متخلف خرید و فروش ضایعات در قشم پلمب شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم توضیح داد: رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم توضیح داد: متاسفانه بیشتر این واحدهای آلاینده غیر مجاز اقدام به آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی برای هوای پاک جزیره قشم می کنند.

جعفری از قشموندان خواست در صورت مشاهده فعالیت این گونه واحد آلاینده با شماره سامانه ۱۵۹۰ تماس حاصل و موارد را به کارشناسان اطلاع رسانی کنند تا نسبت به بررسی و مقابله با آنها اقدامات قانونی لازم انجام گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha