۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85629823
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۶۹ مرحله طرح امنیت محله محور در گیلان اجرا شد

رشت - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از اجرای هزار و ۶۶۹ مرحله طرح محله محور طی ۶ ماهه نخست سال جاری در سطح حوزه استحفاظی کلانتری و پاسگاه‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد حجتی روز چهارشنبه اظهار کرد: اجرای طرح‌های محله محور به منظور مقابله و پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت‌ها و همچنین شناسایی و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه گفت: بر این اساس، هزار و ۶۶۹ مرحله طرح محله محور طی ۶ ماهه سپری شده از سال جاری در سطح حوزه استحفاظی کلانتری و پاسگاه ها در استان گیلان اجرا شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در استان گیلان تعداد ۲ هزار و ۸۴۶ محله شناسایی که با برگزاری جلسات با متنفذان و معتمدان در این محلات و دریافت گزارشات از وضعیت جرائم و تحلیل گزارشات و جرائم شایع در این محلات از ابتدای سال جاری با اجرای طرح های پیشگیرانه توسط انتظامی گیلان بیش از ۱۱ هزار پرونده قضایی برای دستگیرشدگان در اجرای این طرح ها تشکیل و تحویل مقام قضایی شد.

دستگیری ۸۰ سارق و مالخر در طرح عملیات سه روزه مبارزه با سرقت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، جانشین فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح عملیاتی سراسری مبارزه با سرقت‌های خرد در این استان خبر داد و گفت: در مدت اجرای این طرح، ۷۴ سارق و ۶ مالخر دستگیر شدند.

سردار حسین حسن پور با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی در ادامه گفت: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی سه روزه سراسری مبارزه با سرقت‌های خرد در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و شهرستان‌های استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و عملیاتی، ۷۴ سارق و ۶ مالخر را شناسایی و دستگیر کردند، بیان کرد: ۹۹ فقره پرونده سرقت‌های خرد در این رابطه تشکیل شد.

این مقام انتظامی به معرفی سارقان و مالخران برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی اشاره کرد و از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع سرقت‌ ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۷۱ محکوم متواری طی یک روز در گیلان

همچنین بنا به گزارش دیگری، رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۷۱ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک‌روزه در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی، هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرایم در سطح جامعه عنوان و اظهار کرد: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی در ادامه گفت: با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک‌روزه به صورت متمرکز در سطح استان اجرا شد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۷۱ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha