۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85630255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: طرح زلنسکی مساوی درگیری مستقیم غرب با روسیه است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی گفت که طرح پیروزی ارائه شده توسط زلنسکی با هدف جنگ مستقیم غرب با روسیه تدوین و ارایه شده‌است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، روسیه روز چهارشنبه طرح پیروزی ارائه شده توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را محکوم کرد و گفت که او تلاش می‌کند ناتو را به درگیری مستقیم با مسکو سوق دهد.

زلنسکی در سخنرانی خود از متحدانش خواست تا گام‌های فوری برای تقویت کی‌یف در یک لحظه مخاطره آمیز در تلاش برای پایان دادن به درگیری با روسیه در سال آینده بردارند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: طرحی که زلنسکی ارائه کرد، به فاجعه‌ای برای مردم اوکراین منجر خواهد شد.

زاخارووا با بیان اینکه زلنسکی نمی تواند به شرکای غربی خود تکیه کند، گفت: «او ناتو را به درگیری مستقیم با کشور ما سوق می دهد.»

زاخارووا ادامه داد: « زلنسکی اگر نداند می‌توانم به او بگویم که شرکای کی‌یف قبلاً نشان داده‌اند که اوکراین را در معماری امنیتی خود چگونه می‌بینند: آنها اوکراین را در تابوت و شهروندان اوکراینی را نیز در قبر می‌بینند.»

روسیه مدت هاست غرب را به سوء استفاده از اوکراین برای راه اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو متهم می‌کند.

زاخارووا هشدار ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را یادآوری کرد که اگر به اوکراین اجازه دهد با موشک‌های دوربرد غرب به خاک روسیه حمله کند، عملا غرب را به جنگ مستقیم با روسیه سوق می‌دهد.

پوتین در آن زمان هشدار داد که مسکو در چنین سناریویی مجبور به اتخاذ اقدامات مناسب خواهد شد.

در همین حال مارک روته دبیرکل ناتو در واکنش به سخنان زلنسکی گفت که از جزئیات طرح پیروزی اوکراین که روز چهارشنبه توسط رئیس جمهور اوکراین ارائه شد، اطلاع دارد.

روته گفت: «ناتو در واشنگتن تصمیم گرفت مسیر عضویت در ناتو را برای اوکراین یک مسیر برگشت ناپذیر ایجاد کند. ما در تماس نزدیک با متحدان، با اوکراین هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم گام‌های بعدی را برداریم، چگونه این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که موفقیت‌آمیز باشد.»

کشورهای عضو ناتو به صراحت اعلام کرده‌اند که اوکراین در زمان غیرجنگ می‌تواند به این سازمان ملحق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha