۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 5563
کد خبر: 85631514
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

اسطوره‌ها نمی‌میرند

۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85631514
اسطوره‌ها نمی‌میرند

تهران- ایرنا- شهادت دراماتیک یحیی سنوار فرمانده و رهبر اسطوره‌ای مقاومت اسلامی فلسطین پس از عمری مبارزه قهرمانانه، جهان را در بهت و حیرت فرو برده و بار دیگر دروغ‌گویی های صهیونیست‌ها را آشکار کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، مرگ و شهادت دراماتیک یحیی سنوار قلب بسیاری را در دنیا به درد آورد و تحسین وجدان‌های بیدار را برانگیخت. مرگی که بسیار به سکانس‌های پایانی فیلم نجات سرباز رایان شبیه بود.

در این سکانس معروف که از تحسین شده‌ترین سکانس‌های جنگی تاریخ سینما به شمار می‌آید، کاپیتان میلر (با بازی تام هنکس) در حالی که خسته و زخمی در برابر تانک نازی‌ها قرار گرفته است، آخرین گلوله‌های تفنگ خود را به سمت تانک شلیک می‌کند.

صحنه آخر زندگی سنوار، قهرمانی را نشان می دهد که در اوج غرور آخرین سلاحش را به سمت دشمن پرتاب می کند درست مانند قهرمانان ساخته شده توسط هالیوود؛ با این تفاوت که یکی در واقعیت رقم خورده و دیگری در سینما!

اسطوره‌ها نمی‌میرند

شهاب سنگی در تاریکی جهان عرب

۶۲ سال زندگی سنوار، مثل شهاب سنگی در میان تاریکی خفت‌بار دول عرب و سکوت کشورهای اسلامی می درخشد. مبارزی که از سنین جوانی در شرایطی که آخرین امیدها به آزادی قدس با مصالحه و عقب نشینی جنبش فتح رو به نابودی بود، سلاح را انتخاب کرد و در این راه زندان، شکنجه، مبارزه و نهایتا مرگ را به جای رفاه و خوشگذرانی برگزید.

یحیی مقاومت اسلامی فلسطین را بازسازی و به جلاد جاسوسان صهیونیست شهرت پیدا کرد.

سنوار در زمانی که حکام عربی حاشیه خلیج فارس خود را برای امضای توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و ایجاد راه حیات جدید برای این رژیم به واسطه (کریدور آی‌مک) آماده کرده بودند، صحنه این بازی خائنانه را چنان برهم ریخت که پس از آن دوستی با اسرائیل با کینه وجدان‌های بیدار جهان همراه خواهد شد.

طوفان‌الاقصی و نقش ویژه سنوار، عاشورایی را پدید آورد که برای سال‌های سال، ظلم و جنایت و جنون یهودیان صهیونیست را برای جهان نمایان ساخت. ظلمی که دیگر دلارهای یهودیان و لابی های آنان در غرب و در سینما و فرهنگ و رسانه قادر به پنهان کردن آن نیستند.

این شهید بزرگوار در گفت‌وگویی در اوایل جنگ غزه، عنوان داشت: ما پرچم سفید را بالا نمی‌بریم و با هر چه در توان داریم از مردممان دفاع می‌کنیم، اسرائیل دارای بزرگترین زرادخانه و دقیق‌ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی است اما با وجود این، با آنها کودکان و زنان ما را عامدانه و از روی قصد می کشد و مایل به چنین کشتاری است.

وی در این گفت‌وگو افزود: این قابل مقایسه با ما نیست که از حقوق‌مان و با ساده‌ترین سلاح‌ها دفاع می‌کنیم. اگر ما موشک دقیق و پیشرفته داشتیم که دقیق به هدف‌های نظامی بزنیم، از این موشک‌های ابتدایی استفاده نمی‌کردیم.

سنوار همچنین عنوان می‌کند: اما ما چاره‌ای جز دفاع از مردم خود با همین سلاح‌های ساده نداریم. چه کار دیگری می توانیم بکنیم؟ جز اینکه پرچم سفید را بالا ببریم!؟ اما ما پرچم سفید را بالا نمی بریم. آیا این پذیرفتنی است که ما بی هیچ تلاش و اعتراضی، در برابر چشمان جهانیان کشته شویم برای اینکه بگویند که اینها قربانیان با اخلاقی بودند؟ این مطلقا غیرممکن است و ما با هر چه در توان داریم از مردممان دفاع می کنیم.

معجزه دستان خالی

اسطوره‌ها نمی‌میرند

ویدئو و عکس‌های منتشر شده از سوی ارتش جنایتکار صهیونیستی، بار دیگر نشان داد که سنوار نه در میان غیرنظامیان و نه با سلاح های چندین میلیون دلاری که در خطرناک‌ترین منطقه غزه و با کلاشینکف شکسته خود با صهیونیست ها روبرو بود.

سنوار نشان داد که با دستان خالی هم می‌توان معجزه کرد. معجزه غلبه شرافت بر پول، سلاح و خوشگذرانی.

لیاقت کاری را که برایتان انجام شد، داشته باشید

میلر در آخرین کلام خود به سرباز رایان اینگونه می گوید: «جیمز، سزاوارش باش، لیاقتش [کاری را که برایت انجام شد] را داشته باش.»

گویی سنوار نیز پس از نبرد قهرمانانه خود به همه وجدان های بیدار اینگونه می گوید: لیاقت کاری که برایتان انجام شد را داشته باشید.

لیاقت و جزای خون سنوار نابودی هیتلر و نازی‌های دوران ما، نتانیاهو و صهونیست‌های جنایتکار است.

اسطوره‌هایی مانند سنوار نمی‌میرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha